دبیر جشنواره نرم‌افزارهای چند رسانه‌‏ای با بیان این‌‏که برگزاری این جشنواره نیازمند حمایت سازمان‌‏های دولتی است، گفت: وزارتخانه‌‏های ارتباطات و فناوری اطلاعات و فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز شوراهای عالی فناوری اطلاعات اطلاع‌رسانی و انفورماتیک در برپایی این جشنواره مسوولیت مستقیم دارند، اما خود را مسوول نمی‌‏دانند. محسن میرابراهیمی، در گفت‌وگو با ایلنا، با انتقاد از نحوه مسوولیت‌‏پذیری مدیران دولتی در برگزاری جشنواره نرم‌افزارهای چند رسانه‌‏ای، اظهار داشت: به‌رغم درخواست‌‏های مکرر ما برای برگزاری این جشنواره هیچ یک از سازمان‌‏ها به این موضوع نپرداخته‌اند و ضرورت برپایی این جشنواره‌‏ را درک نکردند.

وی، با بیان این‌‏که سازمان ملی جوانان حتی نامه درخواست حمایت از برپایی این جشنواره را نخوانده است، گفت: برخی مدیران سازمان‌‏های دولتی حوصله خواندن ۵ خط نامه را هم ندارند.

میر ابراهیمی، با تاکید بر این که مسائل مالی از سوی شرکت‌‏های خصوصی برای برگزاری جشنواره تامین می‌‏شود، یادآور شد: نیاز به هماهنگی با نهادهای متولی و دستگاه‌‏های دولتی در این جشنواره احساس می‌‏شود.

وی، با اشاره به نبود جایگاه مناسب برای بخش خصوصی در کشور، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم اختیار در بخش اجرایی، بخش خصوصی باید در انتظار دریافت مجوز از سوی مدیران ناکارآمد دولتی بماند.

دبیر جشنواره نرم‌افزارهای چند رسانه‌‏ای، برگزاری این جشنواره را مستلزم دریافت مجوز از سوی یکی از وزارت‌‏خانه‌‏های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و یا شوراهای عالی فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی و انفورماتیک عنوان کرد و اظهار داشت: این نهادها مسوولیت مستقیم این امر را به عهده دارند، اما هیچ مسوولیتی را قبول نمی‌‏کنند.

میر ابراهیمی، لزوم برگزاری جشنواره نرم‌افزارهای چند رسانه‌‏ای را ایجاد تماس بین مردم و تکنولوژی دانست و گفت: نرم‌افزار ازجمله ابزاری است که از لحاظ فرهنگی به سرعت نشر پیدا می‌‏کند و از آنجا که فناوری اطلاعات در کشور باید سر و سامان داده شود، ایجاد رابطه بین کاربران و نرم‌‏افزارهای مولتی مدیا احساس می‌‏شود.

میر ابراهیمی، با تاکید بر این که در دنیای امروز نرم‌افزار جامعه را تحت تاثیر قرار می‌‏دهد، خاطرنشان کرد: جامعه نیازمند نرم‌‏افزارهای مولتی مدیا است، چرا که این نرم‌افزارها می‌‏توانند نیازهای تفریحی، آموزشی، سیاسی و اجتماعی را برآورده کنند.

دبیر جشنواره نرم‌افزارهای چند رسانه‌‏ای، اشتغال زایی در زمینه نرم‌‏افزار را به مراتب آسان‌تر از دیگر مشاغل ذکر کرد و یادآورشد: جشنواره نرم‌افزارهای چند رسانه‌‏ای به دلیل عدم حمایت مدیران ارشد دولتی امسال برگزار نخواهد شد و ما همچنان تلاش خود را خواهیم کرد تا برای سال آینده مجوز برپایی جشنواره را دریافت کنیم.