رییس هیات مدیره موسسه سروش رسانه گفت: پیش‌بینی می‌شود مردم از گوشی‌های تولید داخل استقبال چندانی نکنند. مهدی افراسیابی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از آنجا که تعرفه ۶۰درصدی واردات گوشی تلفن همراه با تعرفه ۳۰درصدی واردات قطعات SKD (قطعات نیم ساخته) تفاوت چندانی ندارد، بنابراین سه شرکت تولیدکننده گوشی تلفن همراه در داخل قدرت رقابت با واردکنندگان گوشی تلفن همراه را ندارند.

روند تولید گوشی تلفن همراه در تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت صنایع و سه شرکت تولیدکننده گوشی داخلی (کنسرسیوم «سروش رسانه و شهرک‌های هوشمند»، «کارخانجات مخابراتی ایران»، «نیمه‌هادی عماد») به امضا رسید، به این گونه است که طی مدت زمان مشخصی خط تولید اول به صورت SKD (قطعات بزرگتر و در واقع نیمه‌ساخته گوشی) سپس CKD (قطعات کوچکتر) راه‌اندازی شود و سپس به مرحله تولید برسد. افراسیابی در ادامه سخنان خود بیان داشت: به دلیل کم بودن تفاوت تعرفه قطعات SKDو گوشی کامل، تفاوت قیمت گوشی داخلی با گوشی وارداتی زیاد نخواهد بود، به همین سبب و به دلیل فرهنگ و تصوری که در جامعه وجود دارد مردم ترجیح می‌دهند از گوشی کاملا خارجی استفاده کنند از این رو استقبال از گوشی‌های تولید داخل کم خواهد شد.

وی گفت: با توجه به این موضوع ما در‌صددیم شریک خارجی خود را قانع کنیم که در مورد قطعات وارداتی تخفیف‌هایی بیشتری قایل شود. اما وی از مسوولان خواست در خصوص تعرفه‌های واردات قطعات SKDگوشی تلفن همراه تجدیدنظر کنند.