دنیای‌اقتصاد- رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب بودجه سال ۸۶ کشور را مهم‌ترین کار مجلس در سال‌جاری دانست و تصریح کرد: نمایندگان باید در بررسی‌ها و اظهار نظر‌ها کارشناسانه و دقیق برخورد کنند. به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، هاشمی رفسنجانی دیروز در دیدار بیش از ۱۰۰‌تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، توجه به زیر‌ساخت‌ها را مهم‌ترین گام در بودجه‌بندی‌ها برای رسیدن به چشم‌انداز ۲۰‌ساله نظام عنوان کرد و گفت: نباید بگذاریم طرح‌های اقتصادی به خاطر مسائل سیاسی در کشور معوق بماند.

وی با یادآوری وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام در قانون اساسی و تفویضات رهبر معظم انقلاب گفت: این نهاد بر روند تصویب بودجه نظارت خواهد داشت و اگر ضرورت پیدا کرد، تذکر خواهد داد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به فراز‌و‌فرودهای قیمت نفت در سطح جهانی و وابستگی کشور به آن گفت: نباید کاری کنیم که اگر نوسانی در قیمت نفت ایجاد شد، در برنامه‌های ما خلل ایجاد شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تحرکات فعلی استکبار را در ایجاد فضای ترس و ارعاب در کشور و نا‌کار‌آمد جلوه دادن نظام، از اهداف جنگ روانی جاری دشمنان علیه ایران اسلامی خواند و به خاطر وجود احتمال اقدامات بدتر، ایجاد همدلی و تقویت انسجام ملی را بهترین راه برای مقابله با خطرها دانست.

وی حفظ نظام را بالاترین وظیفه شرعی و ملی همه مسوولان دانست و گفت: همه باید توجه داشته باشیم که فرصت‌سوزی برای کشور سم و خیانت به نسل‌های امروز و آینده است.

هاشمی رفسنجانی در خصوص دیدگاه مراجع عظام نسبت به مسائل جاری کشور گفت: اعتماد مراجع و علما مهم‌ترین سرمایه برای تداوم نظام است و اگر در مسیر درستی حرکت کنیم، حمایت همه‌جانبه آنها را نیز به دنبال خواهیم داشت.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش روحانیت در تاریخ ایران، به خصوص در دوران مبارزه، پیروزی، تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی گفت: روحانیت در همه مراحل مشکل، پناهگاه مردم بوده است.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان امتیازات تعدد اقلیت‌های دینی و قومی در کشور گفت: اقلیت‌های دینی و مذهبی ایران ثابت کرده‌اند که به کشور خویش علاقه‌مند هستند.

وی راه‌اندازی جنگ بین شیعه و سنی در داخل کشورهای اسلامی منطقه را از اهداف شوم دشمنان دانست و گفت: متاسفانه القائات آنان باعث شده که علمای اسلام حتی در همایش‌های وحدت هم حرف‌ها و مشاجرات تفرقه‌انگیز داشته باشند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نمایندگان مجلس را امنای مردم برای تصمیم‌گیری‌های مهم دانست و گفت: انتظار به حق جامعه از شما این است که هر‌جا انحرافی در برنامه‌های کشور دیدید، دلسوزانه مطرح و مجدانه پیگیری کنید، تا کشور در مسیر درست به سوی سعادت مردم در حرکت باشد.