همکاری عربستان و نوکیا برای کنترل موبایل زائران

گروه کامپیوتر- در سال ۲۰۰۶، شبکه نوکیا یک بار دیگر به کمک شرکت مخابرات عربستان شتافت، تا این شرکت بتواند بیشترین تراکم ترافیک موبایل ناشی از حضور بیش از ۵/۲میلیون زائر را مدیریت کند. برای پنجمین سال متوالی، نوکیا نقش عمده‌ای در اجرای شبکه‌ای قابل اتکا به منظور اداره تلفن‌های بیش از حد زائران در منطقه «مشائر» و شهر مقدس مکه ایفا کرد.

این در حالی است که در مقایسه با حج سال ۱۴۲۶، امسال ترافیک کلی شبکه ۲۵درصد رشد داشته است.

علی دامیری، مدیر عامل شبکه‌های نوکیا در عربستان سعودی می‌گوید: «حج یکی از مهم‌ترین سفرها در زندگی یک فرد مسلمان است. نوکیا متعهد است یک سیستم شبکه‌ای را اجرا و مدیریت کند تا بتواند این امکان را به زائران بدهد که نه تنها به راحتی ارتباط راه دور برقرار کند بلکه مکالمه خود را بدون قطع ارتباط ادامه دهند». ویژگی‌هایی چون سیستم پیشرفته علمی (Gsm/DEGE Base Station) و نیز آخرین نرم‌افزارهای نوکیا و خدمات UMTS/۳.۵G در این عملیات نوکیا سهیم بودند. شرکت نوکیا یک نرم‌افزار شبکه رادیویی خاصی را طراحی کرده است که به منظور مدیریت ترافیک شبکه در ایام حج به اجرا درآمد.

نوکیا همچنین یک راه‌حل ویژه به شرکت مخابرات عربستان ارائه کرده که تضمین‌کننده ارتباط تلفنی راحت و مطلوب توسط زائران در هر مکان واقع در این منطقه است. این راه‌حل براساس سیستم آنتن فیبر نوری تهیه شده است. این راه‌حل برای اولین بار در منطقه مشائر توسط یک اپراتور مخابراتی به اجرا درآمد.