دبیر کانون آموزشگاه‌های آزاد با اشاره به اینکه آموزشگاه‌ها از مالیات معاف هستند، گفت‌‏: با وجود اینکه وزیر کار و امور اجتماعی طی نامه‌‏ای رسمی از وزارت دارایی خواسته است مالیات آموزشگاه‌ها بخشوده شود، اما وزارت اقتصاد و دارایی همچنان ساز خود را می‌‏زند. به گزارش ایلنا، علی عابدینی با اشاره به ماده ۱۳۴ قانون مالیات‌های مستقیم، گفت‌‏: بر اساس ماده ۱۳۴، مدارس غیر انتفاعی از مقطع ابتدایی تا دانشگاهی از پرداخت مالیات معافند و چون آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌‏ای شامل این قانون می‌‏شوند، باید از پرداخت مالیات معاف شوند.

وی از مقرون به صرفه نبودن فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌‏ای خبر داد و گفت‌‏: در حال حاضر عشق به آموزش باعث شده تا آموزشگاه‌های آزاد به فعالیت خود ادامه دهند، زیرا مالیات‌هایی که بین ۱۰ تا ۲۰‌درصد از آموزشگاه‌ها دریافت می‌‏شود، سود را به حداقل ممکن رسانده است.

عابدینی از اینکه کارآموزان مراکز فنی و حرفه‌‏ای آموزش و پرورش، از توان فنی لازم برخوردار نیستند، انتقاد کرد و گفت‌‏: در حال حاضر کارآموزان آموزش و پرورش پس از طی یک دوره آموزشی در آموزشگاه‌های آزاد که به افزایش توان فنی و علمی‌‏شان منجر می‌شود، می‌‏توانند در بازار کار شاغل شوند، بنابراین معاف کردن آموزش و پرورش و در مقابل دریافت مالیات از آموزشگاه‌های آزاد، با تفکرات اشتغالزایی دولت همخوانی ندارد.