به‌روز رسانی محصولات اوراکل برای ترمیم 51 حفره امنیتی

آی تی ایران - اوراکل با انتشار اصلاحیه‌های جدید و بروزرسانی دوره‌ای محصولات خود، ۵۱ نقص امنیتی کشف‌شده در نرم‌افزارهای خود را ترمیم می‌کند. ۲۶ مورد از این اصلاحیه‌های بسیار مهم، به منظور ترمیم نواقص موجود در پایگاه‌های داده اوراکل Oracle Database، منتشر شده‌اند. ۹ اصلاحیه از این تعداد برای رفع نقاط آسیب‌پذیر درOracle HTTP Server است که اکثر آنها دارای قابلیت ایجاد دسترسی دوردست برای خرابکاران اینترنتی هستند.

۱۲ مورد از این اصلاحیه‌ها نیز به نواقص موجود در Oracle Application Server مربوط می‌شود که هکرها قادرند با استفاده از برخی از آنها به رایانه‌ها و شبکه‌ها نفوذ کنند. هرچند که تا کنون هیچ حفره‌ای در برنامه Oracle Collaboration Suite، کشف نشده است، اما اجزا و یا component‌های آن دارای ۱۴ نقطه آسیب‌پذیر است که حداقل ۱۰ مورد از این تعداد، می‌توانند توسط هکرها و از دوردست برای نفوذ به سیستم‌ها مورد استفاده قرار گیرند. ۳ حفره امنیتی جدید در نرم‌افزارOracle PeopleSoft Enterprise، نیز توسط این اصلاحیه‌ها ترمیم خواهند شد که یکی از این حفره‌ها دارای ریسک تخریبی بالا و قابلیت ایجاد امکان نفوذ و سوءاستفاده از سیستم‌ها، برای خرابکاران، است و درنهایت، ‌۷ اصلاحیه امنیتی برای نواقص امنیتی کشف شده در Oracle E-Business Suite و ۶ مورد دیگر نیز برای رفع حفره‌های خطرناک موجود در component‌های این نرم‌افزار در نظر گرفته شده است. عنوان دقیق کلیه نرم‌افزار‌های دارای نقص‌های امنیتی فوق و نیز سایر اطلاعات ضروری در آدرس

http://www.oracle.com/technology/deploy/security/critical-patch-updates/cpujan۲۰۰۷.html

قابل دسترس است. کارشناسان امنیتی به کلیه کاربران محصولات اوراکل توصیه میکنند که با توجه به برنامه‌های خاص مورد استفاده خود، هرچه سریع‌تر آنها را بروزرسانی نموده و نواقص امنیتی موجود در آنها را رفع کنند.