کاربران نهایی از پایین بودن کیفیت پهنای باند شکایت دارند

مدیر یک شرکت اینترنتی گفت:‌ ناکافی و نامناسب بودن بسترهای انتقال پهنای باند از موضوعاتی است که در زمینه پهنای باند باید به آن توجه شود. علی توسلی در گفت‌وگو با ایسنا درباره پهنای باند موجود در کشور اظهار کرد:‌ تا چند ماه گذشته علاوه بر حجم موجود پهنای باند تعدادی دیش ماهواره وجود داشت و ICP‌ها می‌توانستند از طریق ماهواره خود پهنای باند دریافت کنند اما در حال حاضر فقط مخابرات در زمینه تامین پهنای باند فعالیت می‌کند و اگر اختلالاتی نیز در این زمینه رخ دهد طبیعی است و مخابرات باید به تنهایی اقدام کند و ICP‌ها نمی‌توانند در این زمینه کمکی کنند.

وی درباره میزان پهنای باند موجود در کشور گفت:‌ مخابرات مدعی است که در این زمینه از نظر کمیت مشکلی ندارد و میزانی که در حال حاضر وجود دارد می‌تواند جوابگوی نیاز شرکت‌ها باشد و از طرفی این میزان نیز قابل افزایش است.

وی با تاکید بر این که در بحث پهنای باند هم کمیت و هم کیفیت مهم است،‌ گفت: تغییر کیفیت پهنای باند که امروزه منبع واحدی دارد، تامین‌کننده آن عمدتا مخابرات است و یا بسترهای انتقال آن می‌تواند باشد و به نظر نمی‌رسد ICPها و توزیع‌کنندگان در این زمینه نقش برجسته‌ای داشته باشند و این موضوعی است که کاربران نهایی از آن شاکی هستند.

وی با اعتقاد بر این که منطقی است مخابرات علاوه بر گسترش پهنای باند به بحث کیفیت نیز توجه کند، مسیرهای انتقال پهنای باند از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر را از موارد قابل توجه برشمرد.