رییس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به این که آیین‌نامه اجرایی جدید حج تمتع اسفند امسال ابلاغ می‌شود، گفت: بر اساس مفاد این آیین‌نامه هر ایرانی فقط یک بار می‌تواند به حج تمتع برود. مصطفی خاکسار قهرودی، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: با اجرایی شدن این آیین‌نامه از تشرف حجاجى که پیش از این سفر حج واجب خود را انجام داده‌اند، جلوگیرى خواهد شد.

وی ادامه داد: این تصمیم به دلیل وجود یک‌میلیون نفر در نوبت رفتن به حج تمتع گرفته شد و به زودی اجرایی خواهد شد.

رییس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به این که سهمیه هر ساله ایران براى حج تمتع نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر است، گفت: در حال حاضر اعزام متقاضیان چندین سال طول می‌کشد.

قهرودی، گفت: در این آیین‌نامه مشخص شده، کسانی که در گذشته به حج رفته‌اند، دیگر مشرف نخواهند شد و چون چندین سال است این افراد در نوبت بودند، شاید خدماتی برای آن‌ها در نظر گرفته شود و همچنین کسانی که می‌خواهند برای بار دوم به حج بروند، نتوانند در بانک‌ها ثبت‌نام کنند.

رییس سازمان حج و زیارت کشور همچنین گفت: افرادی که امسال برای تشرف به حج تمتع از بازار سیاه فیش خریداری کردند به حج مشرف نشدند و باید ۵ سال در نوبت بمانند.

وی در خصوص سهمیه‌ای که امسال به مراکز فرهنگی برای عمره مفرده داده شده است، ادامه داد: ریز سهمیه‌ها مشخص شده و به ارگان‌های فرهنگی اعلام می‌شود. قهرودی افزود: همچنین در سال آینده ۱۱هزار دانش‌آموز و ۱۴هزار دانشجو به عمره مفرده مشرف خواهند شد. رییس سازمان حج و زیارت کشور از ارزان شدن سفر عتبات عالیات از بهمن ماه خبر داد و گفت: سفرها حدود ۴۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است. وی همچنین از سفرهای ۱۶۰هزار تومانی عتبات عالیات خبر داد و گفت: در این سفرها، خدمات ارائه شده از کیفیت پایین‌تری برخودار است. قهرودی اضافه کرد: این سفرها نیز از ابتدای بهمن آغاز شده است.