وزیر اطلاعات گفت: گزارش‌هایی در مورد علل گرانی مسکن به دست ما رسیده که در حال بررسی آن هستیم و هر وقت نهایی شود آن را اعلام می‌کنیم. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در جمع خبرنگاران پارلمانی درخصوص اظهارات رییس‌جمهوری مبنی بر شناسایی شبکه‌هایی که در افزایش قیمت مسکن نقش داشته‌اند و بررسی آن توسط وزارت اطلاعات عنوان کرد: گزارش‌هایی به ما رسیده که در حال بررسی آن هستیم و وقتی بررسی‌ها تمام شد، نتیجه را اعلام می‌کنیم.

خبرنگاری به محسنی‌اژه‌ای گفت که آقای احمدی‌نژاد اعلام کرد پس از بررسی‌ها نتیجه آن را اعلام می‌کنیم، ولی هنوز نتیجه اعلام نشده است. آیا اعلام نتیجه بررسی‌های شما در مورد گرانی‌ها مانند ایشان است که وزیر اطلاعات در جواب گفت: ممکن است از آن دست باشد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر عملکرد وزارت اطلاعات برای تامین امنیت سرمایه‌گذاری در کشور گفت: به سهم خود تلاش می‌کنیم از کسانی که سرمایه‌گذاری می‌کنند و یا می‌خواهند تجارت اعم از واردات و صادرات داشته باشند حمایت جدی کنیم.

وزیر اطلاعات متذکر شد: با مسوولان ذی‌ربط نیز صحبت کرده‌ایم تا واحد مستقلی برای حمایت از سرمایه‌گذاری تشکیل شود و از کسانی که صحیح کار می‌کنند به صورت جدی حمایت شود و اگر کسانی هستند که مزاحم آنها می‌شوند به صورت جدی از آن مزاحمین جلوگیری شود.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به پرسشی مبنی بر دستگیری جاسوس هسته‌ای در مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: کسانی که به هر اتهامی دستگیر می‌شوند تا زمانی که در مراحل مقدماتی بررسی قرار دارند طبق قانون نمی‌توان اسامی آنها را اعلام کرد.

وی ادامه داد: هرگاه اتهام آنها ثابت شد یا کیفرخواست زده شد می‌توان نام آنها را اعلام کرد، اما اگر کسی در ظن اتهام باشد حق نداریم تا اتهامش به اثبات نرسیده، اسم او را اعلام کنیم. وزیر اطلاعات در پاسخ به این پرسش که چطور هر روز زندگینامه و اطلاعاتی در مورد برخی از افراد که عنوان می‌شود مفسد اقتصادی هستند، روی سایت‌ها قرار می‌گیرد در حالی که دانه درشت‌تر از آنها وجود دارد؟ تصریح کرد: نمی‌دانم شما چه سایتی را می‌گویید و وظیفه ما برخورد با سایت نیست.