کارشناسان امنیت اینترنتی از شناسایی ویروس رایانه‌ای جدیدی خبر می‌دهند که از وقوع توفان شدید در اروپا در روزهای اخیر، برای فریب کاربران استفاده می‌کند. به گزارش سایت اینترنتی «بی‌بی‌سی‌نیوز»، شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای ضدویروس «اف-سکیور» اعلام کرد ایمیل جدیدی با موضوع «۲۳۰نفر در خلال توفان شدید اروپا جان باخته‌اند»، در اینترنت منتشر شده که حاوی یک ویروس رایانه‌ای خطرناک است.

به گفته «میکو هایپونن» مدیر تحقیقات شرکت «اف-سکیور»، این ویروس تنها چند ساعت پس از گسترش توفان در اروپا منتشر شده و همین امر نشان می‌دهد نگارندگان آن برای سوء‌استفاده از این پدیده جوی که موجب مرگ نزدیک به ۳۰نفر شده‌است، به چه میزان سرعت عمل به خرج داده‌اند. این ویروس که «Small.DAM» نامگذاری شده، دارای یک فایل ضمیمه با یکی از نام‌های Full Clip.exe،Read More.exe ،Video.exe و یا نام‌های مشابه دیگری است که اگر کاربران روی این فایل‌ها کلیک کنند، رایانه آنها آلوده می‌شود و نگارندگان ویروس می‌توانند کنترل کامل رایانه‌های آلوده شده را از راه دور در اختیار خود بگیرند.

شرکت «اف سکیور» و سایر شرکت‌های سازنده نرم‌افزارهای ضد ویروس هم‌اکنون محصولات خود را جهت شناسایی این ویروس جدید به روز کرده‌اند. کارشناسان اینترنتی همواره هشدار داده‌اند کاربران باید نرم‌افزارهای ضدویروس خود را به روز نگاه دارند و از کلیک کردن روی ایمیل‌های مشکوک جدا پرهیز کنند.