معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارتباطات گفت: نمی‌توان جلوی برنامه توسعه را تنها برای اینکه بخش خصوصی فعال شود گرفت. اگر بخش خصوصی توانایی داشت باید تاکنون به تعهدات خود عمل می‌کرد. صمد مومن به‌ا... در گفت‌وگو با خبرگزاری «فارس» افزود: معتقدیم که باید برگزاری جلسات مشترک وزارت ارتباطات با کمیسیون اصل ۴۴ مجلس بیشتر شود، زیرا به فضای تعاملی کشور کمک قابل توجهی می‌کند.

وی گفت: به دنبال درخواست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص ارائه برنامه‌های وزارت، روز چهارشنبه هفته گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیسیون ویژه اصل ۴۴ حضور یافت.

معاون وزیر ارتباطات یکی از سوالات مطرح شده در این جلسه از سوی نمایندگان مجلس را ثبت‌نام سیم کارت توسط دولت و احتمال محدودیت برای بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: وزیر ارتباطات در این باره پاسخ داد اصل ۴۴ قانون اساسی جلوی توسعه را نگرفته و مانعی برای این امر ایجاد نکرده است.

مومن به‌ا... اظهار داشت: نمی‌توان جلوی برنامه توسعه را تنها برای اینکه بخش خصوصی فعال شود گرفت. اگر بخش خصوصی توانایی داشت باید تاکنون به تعهدات خود عمل می‌کرد.

وی تاکید کرد: اگر فعالیت و سیاست‌های وزارت ارتباطات نبود اکنون شرکت‌هایی چون تالیا فعال‌تر نمی‌شد. در حال حاضر تالیا اعلام کرده‌ است که در ماه جاری می‌تواند دوباره سیم کارت عرضه کند.

معاون وزیر ارتباطات افزود: وزارت ارتباطات برای برگزاری مزایده اپراتور سوم تلفن همراه در سال ۸۶ آمادگی دارد. این امر نیز برای کاهش هزینه‌های دسترسی به خدمات ارتباطی در کشور است.

وی اظهار داشت: وزیر ارتباطات برای تبیین سیاست‌های وزارت ارتباطات و نیز برنامه‌های این وزارتخانه در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، سه‌شنبه هفته جاری در کمیسیون اصل ۴۴ مجلس حضور می‌یابد.