مایکروسافت برای نخستین بار خرید سیستم‌عامل را در اینترنت ممکن می‌کند

درحالی که شرکت «مایکروسافت» در تمامی سالهای گذشته سیستم‌عامل‌های خود نظیر «ویندوز اکس‌پی» و «ویندوز۹۸» را از طریق عرضه دیسک‌های آنها به فروش می‌رسانده، هم‌اکنون خرید اینترنتی «ویندوز ویستا» را ممکن کرده است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در گذشته کاربران برای استفاده از سیستم‌عامل‌های «مایکروسافت» یا باید دیسک‌های آن را خریداری می‌کردند و یا رایانه‌هایی را که از پیش این سیستم‌های ‌عامل روی آنها نصب شده‌است می‌خریدند اما هم‌اکنون خریداری و دانلود «ویندوز ویستا» از طریق اینترنت نیز ممکن شده‌است.

شرکت «مایکروسافت» اعلام کرد امکان خرید اینترنتی «ویندوز ویستا» همزمان با آغاز فروش دیسک‌های آن در روز ۳۰ژانویه در سرتاسر جهان، فراهم خواهد شد. سیستم‌عامل جدید «ویندوز ویستا» دارای چهار نسخه مختلف است که «مایکروسافت» هر کدام را با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌کند. این نسخه‌ها عبارتند از «هوم بیسیک» (HomeBasic) با قیمت ۱۹۹دلار، «هوم پریمیوم» (Home Premium) با قیمت ۲۳۹دلار، نسخه «بیزینس» (Busuiness) با قیمت ۲۹۹‌دلار و در نهایت نسخه «آلتیمیت» (Ultimate) با قیمت ۳۹۹دلار.

کارشناسان عقیده دارند با توجه به حجم بالای «ویندوز ویستا»، احتمالا تنها گروه اندکی از کاربران که به اینترنت‌های پرسرعت دسترسی دارند اقدام به خرید و دانلود «ویستا» می‌کنند و اغلب کاربران عادی، «ویندوز ویستا» را از طریق خریداری دیسک‌های آن و یا از طریق خریداری رایانه‌هایی جدیدی که «ویستا» از پیش روی آنها نصب شده، دریافت خواهند کرد.

با این وجود، آغاز فروش اینترنتی «ویندوز ویستا» که مهم‌ترین محصول تاریخ فعالیت غول نرم‌افزاری مایکروسافت محسوب می‌شود، نشان‌دهنده تلاش این شرکت برای هرچه بیشتر کردن درآمد خود از فروش این سیستم‌عامل جدید است.