گروه بازارچه - انواع لپ‌تاپ در بازار با نوسان قیمت روبه رو است.
به گفته برخی فروشندگان تجهیزات کامپیوتری، نوسان قیمت انواع لپ‌تاپ در بازار متاثر از بازار جهانی است.
فروشندگان عقیده دارند، گاهی نوسان قیمت انواع لپ‌تاپ در بازار طوری است که برخی فروشندگان به فروش این کالا به قیمت خرید اولیه اقدام می‌کنند. برخی از فروشندگان نیز بر این باورند که عرضه مدل‌های جدید و وجود برندهای متنوع در بازار تا حد زیادی در کاهش قیمت برخی از مدل‌های لپ‌تاپ موثر است. به گفته فروشندگان بیشتر لپ‌تاپ‌ها از بازارهای آمریکای شمالی، اروپا و جنوب شرق آسیا وارد کشور می‌شوند.
تورشیبا، سونی، اچ‌پی، دل، اسیرو اپل از مارک‌های اصلی موجود در بازار ایران هستند. ضمن اینکه برندهای متفرقه‌ای مانند مکسونیت و لئونو نیز به تازگی وارد بازار شده‌اند.
علیرضا مرآتی، رییس اتحادیه فروشندگان رایانه و تجهیزات انفورماتیک نیز به کاهش قیمت‌ها در بازار لپ‌تاپ اشاره کرد و گفت: «کاهش قیمت در بازار انواع لپ‌تاپ چند سالی است که وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود این کاهش قیمت‌ بر فروش انواع مانیتور و رایانه‌های معمولی نیز تاثیر‌گذار باشد.»
وی در زمینه قاچاق لپ‌تاپ گفت: «تا به حال چنین مواردی به ما گزارش نشده است از آنجا که تعرفه واردات انواع تجهیزات رایانه‌ای زیاد بالا نیست پس قاچاق در این زمینه کم صورت می‌گیرد. البته نمی‌توان گفت که هیچ گونه قاچاقی در این زمینه اتفاق نمی‌افتد.»
مرآتی ضمن تاکید به این موضوع که خریداران انواع لپ‌تاپ هنگام خرید به گارانتی این محصول توجه داشته باشند، افزود: «خریداران سعی کنند لپ‌تاپ‌هایی را انتخاب کنند که دارای گارانتی معتبری باشند. چرا که در ایران شاهدیم انواع لپ‌تاپ با گارانتی متفرقه به فروش می‌رسند.»