رییس اتحادیه:

گرانی، اصلی‌ترین عامل بی‌رونقی در صنف فروشندگان دل ، جگر و قلوه است

گرانی مهم‌ترین عامل رویگردانی مردم از دل و جگر و قلوه است وگرنه تغییر ذائقه مردم تاثیر چندانی بر استقبال از آن ندارد.

مرتضی حسنخانی، رییس اتحادیه فروشندگان دل و جگر و قلوه تهران، در گفت‌وگو با ایسنا، تعداد واحدهایی را که همه روزه از این صنف خارج می‌شوند زیاد دانست و گفت: بیشتر اعضای این صنف واحدهای خود را تعطیل کرده و به کارهای دیگری روی آورده‌اند.

حسنخانی گفت: این اتحادیه در سال ۱۳۱۵ تشکیل شده و سابق بر این دو هزار عضو داشته است، اما در حال حاضر ۵۰۰عضو پروانه‌دار و هزار عضو در دست اقدام دارد که این ارقام کاهش شدید واحدهای صنفی این اتحادیه را نشان می‌دهد.

وی گرانی مواد اولیه مورد نیاز این صنف و کاهش قدرت خرید مشتریان را از اصلی‌ترین عوامل بی‌رونقی این صنف دانست وگفت: متاسفانه نبود ثبات در قیمت مواد اولیه و تنظیم قیمت‌ها به وسیله کسانی که مسوولیت کشتار گاو و گوسفند را بر عهده دارند، باعث شده است که قیمت تمام شده دل و جگر بالا برود و مردم قدرت تهیه آن را نداشته باشند.

وی افزود: در گذشته مواد اولیه این صنف در اختیار اتحادیه قرار می‌گرفت و مسوولیت توزیع آن نیز بر عهده اتحادیه بود، اما با کاهش کشتار در سال‌های اخیر، این مواد دیگر در اختیار ما قرار نمی‌گیرد و صاحبان مغازه‌ها، خود اقدام به تهیه دل و جگر می‌کنند که همین موضوع امکان نظارت بر قیمت‌ها را کاهش می‌دهد. مسوول کمیته اجرایی انتخابات نظام پرستاری:

صحت دومین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری تایید شد

مسوول کمیته اجرایی ستاد مرکزی دومین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری با اعلام این که هفته گذشته صحت دومین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری کشوربه تایید هیات مرکزی نظارت رسید، گفت: انتخابات میان دوره‌ای سازمان نظام پرستاری کشور نیز در ۱۰ حوزه انتخابیه پانزدهم دی ماه ۸۵ برگزار شد.

مهدی ذهبی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: ۱۳ دی‌ماه ۸۵ مجمع نمایندگان شورای‌عالی سازمان نظام پرستاری کشور تشکیل شد و نمایندگان منتخب هیات‌مدیره ۷۹ حوزه انتخابیه که به حد نصاب رسیده بودند پس از تشریح اهداف خود به رای گذاشته شدند.

وی افزود: پس از رای گیری در هیات مرکزی نظارت و ستاد اجرایی مرکزی به طور مستقیم ۲۵ نفر به عنوان عضو اصلی شورای‌‌عالی سازمان نظام پرستاری منتخب شدند.

ذهبی با بیان این که هم‌اکنون اعتبار نامه اعضای شورای‌عالی نظام پرستاری آماده ارائه و تحویل است، گفت: طبق قانون و آیین‌نامه سازمان نظام پرستاری کشور ۵ نفر منتخب، که دو نفر به انتخاب وزیر بهداشت، یک نفر به انتخاب ستاد مشترک نیروهای مسلح ،یک نفر نماینده از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و یک نفر نماینده از پزشکی قانونی، معرفی می‌شوند که پس از آن نخستین جلسه اعضای شورای‌عالی نظام پرستاری با حضور این ۵ نفر با هدف انتخاب رییس شورای‌عالی نظام پرستاری و رییس سازمان برگزار می‌شود.

ذهبی در پایان یادآور شد: بدین ترتیب با معرفی ۵ نفر و انتخاب رییس شورای‌عالی نظام پرستاری و رییس سازمان نظام پرستاری، پرونده دومین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری کشور بسته می‌شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی:

مجهز شدن تشکل‌ها به IT منجر به مدیریت متمرکز می‌شود

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در دومین همایش سراسری نقش فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک گفت: در حال حاضر هشت اتحادیه سراسری طبق قوانین تعاون روستایی فعالیت می‌کنند و با توجه به ۲۳میلیون جمعیت روستایی و فعالیت شش هزار و ۵۰۰ شرکت تعاونی روستایی، مجهز شدن تشکل‌ها به صنعت IT به ایجاد یک مدیریت مرکزی و تصمیم‌گیری بهتر درباره فعالیت‌های روستاییان منجر می‌شود.

به گزارش ایانا، محمدعلی شم‌آبادی افزود: به‌دلیل مجهز نبودن روستاها به منابع IT، آنها فقط در امر تولید مشارکت دارند و نداشتن اطلاعات کافی باعث شده دلالان مانع از رسیدن کشاورزان به سود واقعی محصولات خود باشند که ازجمله آن می‌توان به زعفران و پسته اشاره کرد.وی گفت:‌ مجهز شدن تشکل‌های روستایی به ICT باعث می‌شود کشاورز از قیمت های بازار آگاهی پیدا کرده و بداند قیمت فرش دستباف خود در بازارهای تهران چقدر است و از هدر رفتن سود محصول خود که دلالان آن را می‌برند آگاهی پیدا کند.

شم‌آبادی گفت: آموزش روستاییان باید از مرحله کاشت تا برداشت ادامه داشته باشد و آموزش نیروهای انسانی تشکل‌ها در ارتقای ایجاد مراکز IT کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت است.

مدیرعامل انجمن متخصصان علوم دامی استان‌های خراسان:

اجرای طرح مدیران فنی مجوز قانونی می‌یابد

در صورت تصویب قانون نظام دامپروری، اجرای طرح مدیران فنی مجوز قانونی می‌یابد.

به گزارش ایانا، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره انجمن متخصصان علوم دامی استان‌های خراسان با اعلام این خبر گفت: متاسفانه طرح مدیران فنی در یک سال اخیر به‌علت نداشتن مجوز قانونی از مجلس شورای اسلامی به حالت تعلیق درآمده است. سیدمجتبی حجازی در مجمع و انتخابات انجمن متخصصان علوم دامی خراسان در مشهد افزود: اقداماتی در حال انجام است که قانون نظام دامپروری کشور که شور اول آن در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده به تصویب نهایی برسد تا از این طریق مجوز قانونی برای اجرای این طرح به‌عمل آید.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی هم با تاکید بر حمایت از تشکل‌های خصوصی گفت: انجمن متخصصان علوم دامی یک انجمن غیرسیاسی و غیرانتفاعی است.حسین طاهری ایجاد همبستگی بیشتر تحصیل‌کرده‌های رشته علوم دامی و ارتقا علمی آنها را از مهم‌ترین اهداف این انجمن برشمرد.