دلارها روی نمایشگرهای کوچک موبایل رژه می‌روند

گروه کامپیوتر- تصاویر رنگارنگ کالاهای مختلف و خدمات گوناگون این روزها دیگر همه‌جا حضور دارند.

آنقدر که دیگر دیدن آنها روی نمایشگرهای کوچک گوشی‌های موبایل خسته‌کننده‌تر از آن است که تحملش عادت شود. با این حال تنها یک عامل می‌تواند کاربران موبایل را حتی به دیدن این تبلیغات علاقه‌مند کند، صرفه اقتصادی در هزینه صورتحساب‌ها.

کاربران مسلماً با امید به کاهش ارقام نجومی صورتحساب‌هایشان می‌توانند پذیرای این مهمانان ناخوانده باشند.

این موضوع از نگاه شرکت‌ها و موسسات عرضه‌کننده خدمات ارتباطی و مخابراتی دور نمانده تا آنجا که خبرها نشان می‌دهند، شرکت‌هایی مانند V،Verizon Sprint، Cingular و AT&T تصمیم دارند تا سال آینده سرویس‌های تبلیغاتی خود را بر روی گوشی‌های موبایل راه‌اندازی کنند.

این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند کاربرانشان در مقابل می‌توانند از بهبود کیفیت خدمات اینترنتی، ارائه محتویات رایگان و در نهایت کاهش هزینه‌های خود لذت ببرند.

از طرفی شرکت‌های دیگری مانند Virgin Mobile و Amp'd Mobile هم تصمیم دارند با به‌کارگیری این ایده در آینده نزدیک کاربرانشان را با دیدن آگهی‌های مختلف بر روی نمایشگرهای موبایل به سمت کاهش هزینه‌های صورتحساب‌های آنها، سوق دهند.

براساس اعلام این دو شرکت، این طرح امسال به مرحله اجرا می‌رسد و کاربران می‌توانند همزمان از نمایش‌ها و برنامه‌های رایگان همراه با محتویات آموزشی و سرگرم‌کننده، استفاده کنند.

این شرکت‌ها اما سعی دارند این طرح را ابتدا در میان کاربران ۱۸ تا ۲۴ساله که در حقیقت بیشترین تعداد کاربران را به خود اختصاص داده‌اند، اجرا کنند.البته این کاربران جوان به این جهت که غالبا به‌دلیل نداشتن کار یا حتی شرایط مالی مشخص با ارقام صورتحساب‌های خود نمی‌توانند کنار بیایند، از طرف این شرکت‌ها انتخاب شده‌اند.

از طرفی تبلیغات و آگهی‌ها به تدریج در حال تبدیل شدن به موج بزرگی هستند که قطعا نمایشگرهای کوچک موبایل هم در خود غرق خواهند کرد. موبایل‌ها این روزها محبوب‌ترین ابزار ارتباطی و دیجیتالی هستند که در تمام طول روز در نزدیک‌ترین فاصله ممکن با کاربرانشان قرار دارند و این موضوع می‌تواند بهترین انتخاب را نصیب شرکت‌های تبلیغاتی بکند.آخرین آمار در این زمینه نشان می‌دهند فروش جهانی گوشی‌های موبایل در سال میلادی گذشته به یک میلیارد دستگاه رسیده است. براساس گزارش موسسه TI، کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند تا پایان سال ۲۰۰۷ به دنبال رشد ۲۰درصدی فروش موبایل‌ها به ۱/۱میلیارد تا ۲/۱میلیارد دستگاه افزایش پیدا می‌کند.

همین موضوع باعث شد تا در سال ۲۰۰۶ آمریکایی‌ها در هر ماه حدود ۵۰ تا ۶۰ دلار برای تبلیغات خود روی گوشی‌های موبایل هزینه کنند.

این جریان در نهایت به درآمد ۴۲۱میلیون دلاری تبلیغات در گوشی‌های موبایل در ایالات متحده منجر شد تا آنجا که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۱۱ به ۸/۴میلیارد دلار هم برسد.به این ترتیب شرکت‌های عرضه خدمات تبلیغاتی که همیشه به دنبال راه تازه‌ای برای نمایش بهتر آگهی‌های خود هستند، حالا توانسته‌اند به عرصه مناسبی برای گسترش فعالیت‌های خود همراه با کسب درآمد بیشتر دست پیدا کنند.این روزها حتی سایت‌های پرطرفدار google و yahoo هم برای سرمایه‌گذاری در صنعت تبلیغات در موبایل خیز برداشته‌اند تا از این طریق همزمان با افزایش تعداد بازدیدکنندگان و کاربرانشان سود قابل توجهی را هم به دست بیاورند.

منبع: نیویورک تایمز