مدیرعامل اتحادیه تعاونی مرغداران گوشتی ایران گفت: در حال حاضر میزان مرغ تولیدی بیشتر از مصرف بازار است و همین امر باعث شده تا مرغداران نتوانند مرغ‌های تولیدی خود را به‌فروش برسانند. حسین مقدم‌نیا در گفتگو با ایانا افزود: از آن‌جایی‌ که در صورت کشتارنشدن، وزن مرغ‌های تولیدی افزایش یافته و با تجمع چربی انگیزه مصرف‌کننده از خرید مرغ کاهش می‌یابد، از این رو همه‌ساله در همین زمان مرغداران اقدام به تخلیه واحدهای خود می‌کنند.

وی اقدامات اتحادیه در چنین مواقعی را انتخاب تعدادی کشتارگاه برای تحویل مرغ از مرغداری‌ها بیان کرد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام نیز خریدهایی انجام داده که به‌دلیل ظرفیت بالای تولید مطلوب نبوده و تنها اقدام حمایتی این شرکت نیز خرید مرغ‌های بیشتر از وزن استاندارد بوده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی مرغداران گوشتی اضافه کرد: بالا رفتن وزن مرغ‌ها باعث شده شرکت پشتیبانی امور دام نیز به‌دلیل مشکلاتی که مرغ‌های سنگین‌وزن در ارتباط با منجمد کردن دارند خرید کمتری را انجام دهد.

مقدم‌نیا در ارتباط با چگونگی پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها به مرغداران نیز گفت: تسهیلات بانک‌ها نسبت به چند سال پیش چهار الی پنج برابر شده که می‌تواند پاسخگوی نقدینگی جاری مرغداران باشد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی مرغداران گوشتی ایران تصریح کرد: برای این‌که مرغداران بتوانند به موقع از تسهیلات بانک‌ها استفاده کنند و در بوروکراسی بانک‌ها سرگردان نشوند از طریق اتحادیه استانی خود اقدام به درخواست وام از بانک‌ها می‌کنند و مراحل کار توسط اتحادیه پیش می‌رود و مرغداران فقط در زمان آماده شدن وام به بانک‌ها مراجعه می‌کنند.