طرح ساماندهی سایت‌‏ها و وبلاگ‌‏های فارسی از لحاظ فنی و اجرایی ناموفق خواهد بود. دکتر فرامرز هندسی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، در گفت‌وگو با «ایلنا»، با بیان این مطلب، اظهارداشت: این طرح زمانی جنبه علمی به خود می‌‏گیرد که در یک ارگان و یا سازمان کوچک اجرا شود، اما در کل کشور و با توجه به میزان سایت‌‏ها و وبلاگ‌‏ها پردازش این حجم اطلاعات و به روز کردن آنها بعید به نظر می‌‏رسد.

وی، افزود: ناموفق بودن این طرح با توجه به میزان سایت‌‏های رجیستر شده طی هفته‌‏های گذشته کاملا مشهود است.

دکتر هندسی، با بیان این که در این طرح تفاوت بین سایت‌‏های داخلی و سایت‌‏های فارسی که از خارج از کشور مدیریت می‌‏شوند مشخص نشده است، یادآور شد: با توجه به تعداد دومین‌‏های ثبت شده در کشور پس از مدتی این طرح با شکست روبه‌رو شده و دولت برای ساماندهی و نظارت بر سایت‌‏ها به همان فیلترینگ قناعت می‌‏کند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، گفت: وزارت ارتباطات باید از لحاظ فنی این طرح را بررسی کند و پاسخ دهد که اجرای این طرح از لحاظ تکنیکال امکان‌پذیر است یا خیر.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه صنعتی اصفهان، خاطرنشان کرد: مخاطبان اطلاعات در فضای سایبر متفاوت از رسانه‌‏های مکتوب هستند و نظارت بر اطلاع‌رسانی در دنیای مجازی نباید معادل نظارت بر رسانه‌‏های مکتوب باشد.