ابزار کلاهبرداری اینترنتی، آنلاین به فروش می‌رسد

محققان امنیتی معتقدند حملات فیشینگ در سال ۲۰۰۷ با رونق اقتصادی کلاهبرداری‌های اینترنتی و پیشرفته‌تر شدن فن‌آوری نرم‌افزارهای مخرب ادامه خواهند یافت. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، هفته گذشته یک نوع فیشینگ کیت در اینترنت شناسایی شد که هنوز توسط کلاهبرداران اینترنتی در حال فروش و استفاده آنلاین است.

براساس این گزارش این نرم‌افزار با هدف کمک به کلاهبرداران برای دست‌یابی به اطلاعات شخصی کاربران طراحی شده و دارای رابط آنلاینی است که به ایجاد سایت‌های جعلی کمک می‌کند، سایت‌های جعلی با برداشتن مطالب وب‌سایت‌های قانونی مانند بانک‌ها و فروشگاه‌های آنلاین با فریب کاربران ناآگاه پس از دست‌یابی به نام کاربری اسم رمز آنها به اطلاعات شخصی آنها دست می‌یابند.

بنا بر اعلام این فیشینگ کیت دو ویژگی دارد، نخست آن که یک ابزار کلاهبرداری جهانی است که به کلاهبرداران امکان می‌دهد صفحات هر وب‌سایتی که مورد هدف آن‌ها است را به صفحه سایت جعلی خود وارد کنند و به کمک ویژگی دوم، برخلاف حملات کلاهبردارانه مرسوم که تنها اطلاعات مورد نظر کلاهبرداران مانند اسم رمز و شماره کارت اعتباری را به دست می‌آورند، از طریق این ابزار می‌توان انواع اسم‌های شناسایی را که در سایت‌ها وارد شده، رهگیری کرد.