رییس کمیته مزایده‌های شرکت مخابرات ایران گفت: ۱۲۳ شماره رند و مناسب تلفن‌همراه در مرحله دوم از مزایده این شماره‌ها، به فروش رفته است. شرکت مخابرات در این مرحله از مزایده، دوهزار شماره رند و مناسب را برای فروش عرضه کرده بود.

«غلامعلی سلیمانی»، در گفت‌وگو با «ایرنا»، افزود: برای این دوره، در کل ۶۴۷سند شرکت در مزایده فروخته شد و ۳۷۷ نفر در مزایده شرکت کردند.

مدیر کل بازرسی و رسیدگی به شکایات شرکت مخابرات گفت: پایین‌ترین قیمت دریافت شده در این دوره به شماره «۰۹۱۲۶۶۶۰۷۷۷» اختصاص داشت که با ۱۲میلیون ریال به فروش رفت.

بالاترین قیمت خرید هم ۴۴۵میلیون ریال برای شماره «۰۹۱۲۲۲۲۲۲۲۲» پرداخت شد. قیمت پایه این شماره ۳۰۰میلیون ریال در نظر گرفته شده بود.

سلیمانی در پاسخ به این پرسش که «چرا تنها تعداد ۱۲۳شماره از دوهزار شماره عرضه شده در مزایده به فروش رفت؟»، گفت: مزایده است و متقاضی. ما همین طور هر ماه شماره‌ها را اعلام می‌کنیم تا مطابق با تقاضاها به فروش برسد.

شرکت مخابرات قصد دارد ظرف هفته آینده دوهزار شماره دیگر را با پیش شماره‌های یک، دو، سه و پنج برای فروش از طریق مزایده، آگهی کند.

مرحله سوم مزایده بهمن ماه برگزار می‌شود. به شرکت‌های مخابرات استان‌ها هم ابلاغ شده است تا آنها نیز در بهمن ماه مزایده دوهزار شماره خود را آغاز کنند.

در مرحله نخست مزایده شماره‌های رند شرکت ارتباطات سیار که مهر ماه امسال برگزار شده بود، تنها ۵۹شماره از ۵۰۰شماره عرضه شده به فروش رفته بود.