دنیای اقتصاد- رییس‌جمهور جمعه شب برای انجام سفری دوره‌ای و دیدار از کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و اکوادر تهران را به مقصد کاراکاس ترک خواهد کرد. به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، احمدی‌نژاد صبح شنبه ۲۳ دی ماه پس از ورود به فرودگاه کاراکاس، مورد استقبال رسمی هوگوچاوز رییس‌جمهوری ونزوئلا قرار خواهد گرفت و پس از دیدار و گفت‌وگو با وی، مذاکرات مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور برگزار خواهد شد.

احمدی‌نژاد صبح یکشنبه به وقت محلی، پس از مراسم بدرقه رسمی، فرودگاه کاراکاس را برای دیداری یک روزه از نیکاراگوئه به مقصد ماناگوا ترک خواهد کرد.

در این سفر کوتاه مدت که همزمان با آغاز دوره ریاست جمهوری دانیل اورتگا انجام خواهد شد، علاوه بر انجام مراسم استقبال و بدرقه رسمی، مذاکرات خصوصی روسای جمهوری دو کشور و مذاکرات مشترک هیات‌های عالی‌رتبه ایران و نیکاراگوئه انجام خواهد شد.

وی عصر یکشنبه به وقت محلی ماناگوا را جهت شرکت در مراسم تحلیف رییس‌جمهوری جدید اکوادر به مقصد کیتو پایتخت این کشور ترک خواهد کرد.

مراسم تحلیف «رافائل کوره‌آ» رییس‌جمهور جدید اکوادر روز دوشنبه با حضور احمدی‌نژاد و شماری از سران کشورهای جهان برگزار خواهد شد.

رییس‌جمهور علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با رییس‌جمهوری اکوادر در حاشیه این سفر با برخی از روسای جمهوری کشورهای دیگر از جمله «اوو مورالس» رییس‌جمهور بولیوی نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

احمدی‌نژاد سه‌شنبه شب به تهران باز خواهد گشت.