دنیای اقتصاد- رییس‌جمهوری در جلسه هیات وزیران با اشاره به افزایش قیمت کالاها و اقلام در روزهای اخیر گفت: این افزایش قیمت‌ها دارای زمینه‌ها و ریشه‌های اقتصادی و بعضا سیاسی است که به دولت جدید به ارث رسیده است. به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد روز سه‌شنبه در جلسه هیات وزیران و دولت افزود: دولت با تلاش جدی در حال شناسایی این ریشه‌ها است و ان‌شاء‌ا... تا یکسال آینده دولت با همکاری سایر قوا به جایی خواهد رسید که این نوسانات تند را کنترل و مهار کند.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه برخی از عناصر که در دوره‌های گذشته از رانت‌های مختلف برخوردار بوده‌اند، امروز با به‌کارگیری ثروت‌های نامشروع خود سعی در ایجاد تلاطم در بازار و بازی با قیمت‌ها دارند، گفت: کسی تصور نکند که با ایجاد جو روانی و دامن زدن به نوسانات اقتصادی، ملت ایران از آرمان‌های بحق خود دست خواهد کشید.

وی با تاکید بر این‌که دشمنان از ضربه‌زدن به ملت ایران از خارج مایوس هستند و تلاش دارند با ایجاد رخنه و تفرقه در صفوف به هم پیوسته ملت، در داخل به اهداف خود برسند، تصریح کرد: قطعنامه‌ای که دشمنان ملت ایران صادر کرده‌اند نیز در همین جهت است تا برخی از عناصر در داخل کشور، میدان پیدا کرده و با اقدامات و سخنان خود در جهت سست کردن اراده ملت و ایجاد ترس و رعب تلاش کنند.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه موضوع هسته‌ای امروز مطالبه به حق و مشروع ملت ایران است، گفت:‌ موضع برخی ابرقدرت‌ها در مخالفت با این حق مسلم ملت ایران، سیاسی، غیرقانونی و فاقد پایه و مشروعیت حقوقی است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که ملت ایران همانند یک صف واحد،‌ یکپارچه و متحد است، یادآور شد: ‌امروز مطالبه بهره‌مندی کامل از انرژی هسته‌ای برای ملت ایران به مراتب مهم‌تر و سرنوشت‌ساز‌تر از بحث ملی شدن صنعت نفت است و همه ایرانیان در همه جای عالم برای پیگیری این حق و تحقق آن در صحنه حاضر هستند. احمدی‌نژاد تاکید کرد: اگر دشمنان ایران برای محروم کردن این ملت از حق خود به برخی عناصر داخلی دلخوش کرده‌اند، کاملا در اشتباهند. ‌ملت ایران در راه دستیابی به حقوق خود کاملا مصمم و با عزم قوی و اراده مستحکم ایستاده است و سخنان چنین افرادی کوچک‌ترین مانعی در مسیر پرافتخار این مردم فهیم نخواهند بود. احمدی‌نژاد ادامه داد: ادامه ایستادگی ملت ایران در این راه، پیروزی بزرگ و تاریخی و سرنوشت‌ساز این ملت را محقق خواهد کرد و موجب جهش در زمینه‌های مختلف علوم، صنعت، کشاورزی و پزشکی خواهد شد و ایران را در صدر کشورهای صاحب فناوری جهان قرار خواهد داد.

وی همچنین با اشاره به برنامه دولت برای کاهش هزینه جاری در لایحه بودجه ۸۶ و صرفه‌جویی نسبت به سال جاری گفت: امسال دولت موفقیت خوبی در کاهش هزینه‌های جاری خود داشت و این روند باید همچنان دنبال شده و پیگیری وزرا در این زمینه نباید متوقف شود.