همزمانی برگزاری نمایشگاه‌های الکامپ و تلکام از سال آینده در کمیته راهبردی الکامپ تصویب شد. طی چهارمین جلسه کمیته راهبردی الکامپ که با حضور صاحبنظران و فعالان بخش خصوصی در محل دبیرخانه شورای عالی فناوری و اطلاعات برگزار شد، زمان برپایی نمایشگاه الکامپ در تقویم نمایشگاهی کشور تعیین شد.

مدیرکل دفتر امور زیربنایی فناوری اطلاعات گفت در سال ۸۶نمایشگاه‌های الکامپ و تلکام همزمان در دهه اول آبان ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش شورای عالی فناوری اطلاعات کشور، علی ناصری علت انتخاب این زمان را مناسب بودن هوا و وجود شرایط مساعد برای حضور دانشجویان و دانش‌آموزان اعلام کرد.

وی افزود: این زمان فاصله کمی با نمایشگاه جیتکس دارد و در واقع فرصت حضور شرکت‌هایی که می‌خواهند در این نمایشگاه شرکت کنند را افزایش می‌دهد.

ناصری همچنین علت برگزاری همزمان دو نمایشگاه الکامپ و تلکام را رونق هر چه بیشتر نمایشگاه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد.

وی اظهار داشت با توجه به اینکه حدود ۷۰درصد بازدیدکنندگان نمایشگاه الکامپ و تلکام مشترک هستند، این موضوع باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه بازدیدکنندگان می‌شود و زمینه را برای حضور تمامی شرکت‌های کوچک و بزرگ در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه و اختتامیه هر دو نمایشگاه مشترک برگزار می‌شود، افزود: برای انتخاب مجری نمایشگاه الکامپ مقرر شد کمیته‌ای متشکل از صاحبنظران و فعالان بخش خصوصی و دولتی، سیاست‌ها، چارچوب‌ها و استانداردهای کلی مربوط به نمایشگاه را تدوین کند و سپس از تمامی شرکت‌های باتجربه کشور دعوت می‌شود تا طرح اجرایی خود را با توجه به سیاست‌های مذکور ارائه کنند تا از بین آنها مناسب‌ترین مجری انتخاب شود.