شبکه‌های تلویزیونی در هفته جاری نام‌های بسیاری از ستارگان سینمای جهان را به روی آنتن می‌برند. هنرپیشگانی که حضور هر کدام می‌تواند عاملی برای جذابیت یک اثر سینمایی باشد. در فیلم‌های سینمایی این هفته شاهد ایفای نقش بازیگرانی چون آل‌پاچینو، رابین ویلیامز، جین هاکمن، و پنه‌لوپه کروز در آثار سینمایی خواهیم بود.

سینما یک، فیلم سینمایی «مترسک» به کارگردانی جری شاتزبرگ را پنج‌شنبه ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه پخش می‌کند. این فیلم محصول سال ۱۹۷۳ است که ماکس و لیون دو شخصیت اصلی آن را تشکیل می‌دهند. آل پاچینو، جین هاکمن، دوروتی تریستان و ریچارد لینچ بازیگران این فیلم هستند.

فیلم تلویزیونی «همیشه مادر» به کارگردانی حسین قناعت جمعه ساعت ۱۶ از شبکه اول سیما پخش می‌شود. این فیلم براساس فیلمنامه‌ای از علیرضا کاظمی‌پور، داستان زنی ۶۵ساله را دنبال می‌کند که سال‌ها است در روستایی به کار آموزگاری مشغول است. زهره صفوی، حسن جوهرچی و حسن اسدی بازیگران این فیلم هستند.

«لاله‌های آتشین» عنوان فیلم روز پنج‌شنبه شبکه دو سیما است. این فیلم فرانسوی محصول سال ۲۰۰۳ است. این فیلم، داستان مرد فقیری به نام سان‌سان است که پس از نجات دختر پادشاه و ورود به ارتش مورد توجه قرار گرفته و به مقام ژنرالی می‌رسد. وینسنت پرز و پنه لوپه کروز از جمله بازیگران این فیلم هستند. فیلم هندی «شعله» نیز به کارگردانی رامش سیلپی جمعه ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه از شبکه دو سیما به روی آنتن می‌رود. این فیلم محصول سال ۱۹۷۵ است. شبکه سه سیما پنج‌شنبه ساعت ۲۰ و ۳۰دقیقه سینمایی «شرکت» به کارگردانی سیدنی پولاک را پخش می‌کند. این فیلم با بازی تام‌کروز، جین تریپلهورن، جین هاکمن و هال هولبروک درباره «میچ مک دیر»، جوانی است که به تازگی از دانشکده حقوق فارغ‌التحصیل شده و از سوی یک شرکت عظیم تجارتی در ممفیس به عنوان مشاور حقوقی استخدام می‌شود. او و همسر جوانش به ممفیس می‌روند و مچ خیلی زود در کشاکش وارد شدن به جزییات مجموعه وظایفش، متوجه بعضی اتفاق‌ها از جمله مرگ مشکوک دو وکیل سابق موسسه می‌شود. شبکه سه سیما همچنین جمعه ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه فیلم سینمایی «انجمن شاعران مرده» را به کارگردانی پیتر ویر برای پخش در نظر گرفته است. این فیلم آمریکایی با بازی رابین ویلیامز، رابرت سین لئونارد، اتان هاکی و جوش شارلز، داستانی از دبیرستان شبانه‌روزی ولتون که یکی از مدارس شاخص آمریکایی بود را به تصویر کشیده است. شبکه سه سیما جمعه ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه فیلم سینمایی «فضای صفر» را تکرار می‌کند. جرمی نورتام و لوسی لیو در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. برنامه سینما چهار جمعه این هفته ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه فیلم سینمایی «قاپزنی» را برای پخش در نظر گرفته است. فیلم سینمایی «احساس» جمعه، ۲۲دی‌ماه، ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه از شبکه تهران پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی ماهش ماهجرقار درباره روهان پسری ۸ساله است. پدر روهان با بی‌مادری و مشکلات زیادی روهان را به این سن رسانده است. وی به خاطر علاقه زیادی که به روهان دارد، در درس و ورزش سختگیری زیادی نسبت به او می کند.