تازه‌های سینمای جهان

رنی زلوگر خبر ایفای نقش در قسمت سوم از مجموعه آثار «بریجیت جونز» را تکذیب کرد. این هنرپیشه که در حال حاضر با فیلم «دوشیزه پاتر» در عرصه رقابت‌ها حضور دارد، تصریح کرد: هنوز هیچ برنامه‌ای برای ساخت فیلم «بریجیت جونز ۳» وجود ندارد و بر خلاف خبرهای مطبوعات، او با کارگردان مذاکره نکرده است.

- با انتخاب هنرپیشگان «فیلم هراسناک ۵» این پروژه یک گام دیگر به آغاز فیلمبرداری نزدیک شد. دونا هریسن، دن ایکروید و انا فاریس از جمله هنرپیشگانی هستند که حضورشان در این اثر قطعی شده و مذاکرات با لسلی نیلسن ادامه دارد. «فیلم هراسناک ۵» توسط دیوید زوکر کلید می‌خورد و به احتمال بسیار سال ۲۰۰۸ مهمان سالن‌های سینما خواهد شد.

- یان مکلن، هنرپیشه فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها»، «مردان مجهول» و «رمز داوینچی»، به عنوان راوی صدایش را به فانتزی عاطفی «تخیلی» می‌بخشد. این فیلم توسط استودیو پارامونت کلید می‌خورد و نام متیو وون را در مقام کارگردان دارد. کلر دنس، رابرت دنیرو و میشل فایفر از دیگر هنرپیشگانی هستند که پاییز در برابر دوربین قرار می‌گیرند. شکایت یک فیلمساز مکزیکی از گیبسن

یک فیلمساز مکزیکی در شکایتی مدعی شد ،مل گیبسن فیلم «آپوکالیپتو» را بر اساس فیلم وی کلید زده است.

خوان کاتلت معتقد است، کارگردان جنجال‌برانگیز فیلم «مصائب مسیح» برای ساخت واپسین فیلمش صحنه‌هایی از فیلم وی را دزدیده است. او گفت: «وقتی فیلمبرداری «آپوکالیپتو» در جریان بود مدیر برنامه‌های گیبسن از من خواست یک نسخه از فیلم «بازگشت به ازتلان» را برای مدتی در اختیارش بگذارم.»این کارگردان تصریح کرد: به زودی شکایت خود را در دادگاه عالی مطرح و از گیبسن غرامت مالی دریافت می‌کند. «آپوکالیپتو» به روزهای واپسین امپراتوری مایا می‌پردازد و شرح حال مردی را روایت می‌کند که توسط گروهی مهاجم به بردگی برده می‌شود و پس از مدتی در می‌یابد گروه مهاجم تصمیم دارند برای رضایت خدایانشان وی را به همراه گروهی دیگر از برده‌ها قربانی کنند. «آپوکالیپتو»، به سبب پرداختن به تمدن مایا و ارائه تصاویر خشن و خونین از مبارزات آنها با بازخوردهای متفاوتی همراه بود.

بهترین کتاب‌های سال ۲۰۰۶

هفته‌نامه «تایم» فهرست بهترین کتاب‌های منتشرشده در سال گذشته میلادی را منتشر کرد، که «خانه تفریح» نوشته «آلیسون بچدل» در رتبه اول قرار دارد.

در فهرست برترین کتاب‌های سال ۲۰۰۶ این نشریه، ‌«برج آشکار» (القاعده و جاده‌ای به‌سوی یازده سپتامبر) نوشته «لارنس رایت» رتبه دوم را در اختیار دارد، که هفته‌های متوالی نیز عنوان پرفروش‌ترین کتاب سایت آمازون را در اختیار داشت. کتاب «جاده» نوشته «کورماک مک‌کارتی» سومین کتاب برتر معرفی شده است. در حالی‌که «هیجان» اثر «بیل بوفورد» در رتبه چهارم ایستاده است. «شکست مفتضحانه» (سرگذشت ارتش آمریکا در عراق) نوشته «کریستوفر بیکس» نیز کتاب بعدی این فهرست است. «گستره زمین» نوشته «ریچارد فورد»، «Absurdistan» نوشته «گری شین گارت»، «خون و تندر» نوشته «هامپتون سایدز» و «وات چیست؟» نوشته «دایو ایگزر» نیز دیگر کتاب‌های برتر این فهرست هستند.