نگاه طنزآمیز کارگردان یهودی به «هیتلر»

پس از گذشت بیش از شش دهه از تابوی ساخت فیلم کمدی درباره هیتلر، یک کارگردان یهودی درباره این دیکتاتور تاریخ، فیلمی طنزآمیز ساخته که قرار است به زودی در سینماهای آلمان به نمایش درآید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه «دنی لوی»، کارگردان یهودی در این فیلم که «پیشوای من: حقیقتا حقیقی‌ترین حقیقت درباره آدولف هیتلر» نام دارد «هیتلر» را به عنوان انسانی ضعیف‌النفس و معتاد به تصویر کشیده که تنها خواسته‌اش این است که پدرش او را دوست داشته باشد.

این فیلم طنز‌آمیز که شش دهه پس از جنگ جهانی دوم ساخته شده است، از یازدهم ژانویه (۲۱ دی) در سینماهای ژاپن به نمایش درخواهد آمد. فیلم «پیشوای من» داستان به قدرت رسیدن «هیتلر»، رهبر حزب نازی، به کمک یک کمدین یهودی است.

«لوی» کارگردان این فیلم گفت: همیشه در فیلم‌های مستند شاهد آن هستیم که «هیتلر» را در اوج قدرت نشان می‌دهند و هم‌اکنون زمان آن رسیده که او را از صدر به زیر کشیم. فیلمبرداری «زن دوم» در تهران ادامه دارد

مهتاج نجومی به جمع بازیگران فیلم جدید سیروس الوند پیوست فیلمبرداری «زن دوم» به کارگردانی سیروس الوند اواخر آذر ماه در تهران و سپس شمال کشور ادامه پیدا کرد، هم‌اکنون با گذشت بیش از پانزده درصد از فیلمبرداری، گروه مشغول ادامه فیلمبرداری در فرودگاه تهران هستند.

به گزارش ایسنا، مهتاج نجومی به عنوان یکی دیگر از بازیگران به جمع گروه بازیگران «زن دوم» اضافه شد.

محمدرضا فروتن ، نیکی کریمی،آناهیتا نعمتی، امیر آقایی و سحر ذکریا از بازیگرانی هستند که پیش از این حضورشان در این فیلم قطعی شده بود.

پیش‌بینی گروه برای فیلمبرداری «زن دوم» تا دو ماه آینده است و گروه بعد از فیلمبرداری سکانس‌های تهران، عازم شیراز، قشم و ... می‌شوند. در خلاصه داستان «زن دوم» که فیلمنامه آن توسط فرشته طائرپور، مینو کریم‌زاده براساس کتابی به همین نام نوشته شده، آمده است: زندگی عاشقانه مهتاب با رسیدن خبری به بحران کشیده می‌شود، آدم‌هایی از گذشته فراموش شده هرکدام پا به ماجرا می‌گذارند که هر یک تعریفی متفاوت از عشق و حق با خود آورده‌اند. حادثه بر همه چیز سایه می‌افکند. بهرام و مهتاب در موقعیت انتخابی دشوار قرار می‌گیرند، انتخاب میان خود و دیگری، عشق و خودخواهی، خواستن و نخواستن و ...

«باجه تلفن»

از شبکه دو سیما پخش می‌شود

فیلم بحث‌انگیز «باجه تلفن» ساخته «جوئل شوماخر» برای نخستین بار در ایران از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

به گزارش ایرنا، این فیلم محصول سال ۲۰۰۳ سینمای آمریکا است و روایتگر وجود روابط نامتعادل در ارتباطات خانوادگی و تهدید زمینه‌ای برای بازگویی حقایق است.

«استوارت شپارد» کارمند جوان امور تبلیغاتی است، او در زندگی طوری رفتار می‌کند که گویی در اوج موفقیت به سر می‌برد. همواره بهترین و گران‌ترین لباس‌ها را می‌پوشد، شپارد با اینکه همسری جوان و زیبا به نام «کلی» دارد اما به طور پنهانی با هنرپیشه‌ای به نام «پاملا» رابطه پنهانی دارد.

باجه تلفن از جمله فیلم‌های سال‌های اخیر است که تاکنون در ایران به نمایش در نیامده و به هنگام نمایش جهانی خود نیز به دلیل شباهت بسیارش به موضوع قتل‌های همزمان قاتلی زنجیره‌ای در آمریکا، توسط دولت این کشور با موانع بسیاری برای نمایش روبه‌رو شد.

«کالین فارل» و «کتی هولمز» در باجه تلفن به ایفای نقش پرداختند.

چاپ و توزیع پوسترهای منسوب به شمایل امامان معصوم(ع) ممنوع شد

مدیرکل دفتر امور چاپ معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت ارشاد با ابلاغ بخشنامه‌ای به چاپخانه‌داران، چاپ و توزیع پوسترهای منتسب به شمایل امامان معصوم(ع) را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته است از چاپ پوسترهای شمایل امامان معصوم جلوگیری شود.

جلال ذکایی، گفت: سال گذشته با دست‌اندرکاران و توزیع‌کنندگان این پوسترها جلسه‌ای را برگزار کردیم و آنها را مجاب کردیم تا خودشان از چاپ تصاویری که هیچ‌گونه نسبتی با امامان معصوم ندارد، خود‌داری کنند، چون این کار به نوعی به بازیچه گرفتن عواطف و احساسات مردم است، اما چاپ این تصاویر به دلیل این که سود قابل توجهی که برای این صنف داشت، قطع نشد. بنابراین ناچار شدیم که ابلاغیه‌ای را صادر کنیم تا بعد از این چاپخانه‌داران اجازه چاپ این آثار را نداشته باشند.

ذکایی اظهار داشت: راهکار پیش روی دوست‌داران اهل بیت هم استفاده از تصاویر هنری است که این قیام را به تصویر کشیده‌اند. از جمله این آثار می‌توان به آثار استاد فرشچیان اشاره کرد.

کنسرت گروه ژاپنی سامورایی در تالار اندیشه

خبرگزاری فارس- کنسرت موسیقی سنتی ژاپن با همنوازی نوازندگان گروه «موسا» (سامورایی)، روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

«جوان تاکادا» و «تو موهیکو اینواونه» با نواختن ساز «وادایکو»، «ریوشو اویاما» و «هیروهید اویاما» با ساز «سوگاروپامیسن» و «کیوشی ایبوکورو» و «نوبوشیرو کیکوچی» با ساز «کوتو» در این کنسرت قطعاتی از موسیقی سنتی کشور ژاپن را خواهند نواخت.

یادآور می‌شود، این نوازندگان که گروه خود را «موسا» (سامورایی) نامیده‌اند، پیش از این در کشورهای سوئیس، پرتغال، اسپانیا، ویتنام، هند، سریلانکا، آمریکا، چین، ایتالیا و کروواسی نیز موسیقی ژاپنی اجرا کرده بودند. این کنسرت روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه در دو نوبت از ساعت ۱۵/۳۰ تا ۱۷ ویژه دانشجویان و از ساعت ۲۰ تا ۲۱/۳۰ برای عموم برگزار خواهد شد.