«صدام عصاره جنایت‌ها» به سازمان ملل متحد اهدا می‌شود

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تابلوی گرافیکی موسوم به «صدام عصاره جنایت‌ها» را جهت ثبت در حافظه تاریخی ملت‌ها به سازمان ملل متحد اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رییس این بنیاد، اعلام کرد: اکنون که دست‌های پلید آمریکای جنایتکار مانع از رسیدگی به پرونده جنایات صدام در جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران اسلامی گردید و با سرپوش گذاشتن بر این پرونده بزرگ تلاش نمودند ردپای خود را در جنایت‌هایی که علیه بشریت و ملت مظلوم ایران توسط صدام و همدستان او به ویژه دول اروپایی صورت گرفته است، در انظار جهانیان پاک نمایند، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تابلوی گرافیکی موسوم به «صدام عصاره جنایت‌ها» را که اثر یکی از هنرمندان جوان تبریزی است جهت ثبت در حافظه‌تاریخی ملت‌ها به سازمان ملل متحد اهدا می‌نماید. داوران جشنواره فیلم پلیس معرفی شدند

مجید مجیدی، رخشان بنی‌اعتماد، جمال شورجه و سیدمحسن هاشمی فیلم‌های حاضر در بخش ۱۱۰ ثانیه‌ای دومین جشنواره فیلم پلیس را داوری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن امجدی‌مقدم مدیر بخش فیلم‌های مستقل ۱۱۰ ثانیه‌ای جشنواره فیلم پلیس با اعلام این خبر گفت: هیات داوران این بخش متشکل از مجیدی، بنی‌اعتماد، شورجه و هاشمی به زودی کار داوری و ارزیابی آثار این بخش را آغاز خواهند کرد.

امجدی مقدم افزود: تعداد ۱۲۸ فیلم که از میان بیش از ۳۰۰ فیلم متقاضی حضور در جشنواره توسط هیات انتخاب و ارزیابی به بخش مسابقه راه پیدا کرده‌اند، در بخش مسابقه ۱۱۰ ثانیه‌ای با موضوع حقوق شهروندی رقابت می‌کنند و مورد داوری نهایی قرار می‌گیرند.

مسابقه فیلم‌های ۱۱۰ ثانیه‌ای همزمان با دومین جشنواره فیلم پلیس از ۱۸ تا ۲۱ دی در تهران برگزار می‌شود.

«تصادف» از شبکه اول سیما پخش می‌شود

فیلم تلویزیونی «تصادف» به زودی از شبکه اول سیما پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، این فیلم به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه اول سیما تهیه شده است و داستان راننده آژانسی را روایت می‌کند که با یک عابر تصادف می‌کند. این تصادف بهانه‌ای می‌شود تا داستان زندگی شخصیت‌های مختلف این تله فیلم در سه اپیزود روایت شود.

تصادف را منوچهر هادی براساس فیلم نامه‌ای از جابر قاسمعلی کارگردانی کرده است و بازیگرانی چون: کامبیز کاشفی، بهناز جعفری، فریده سپاه منصور، تورج فرامرزیان، کورش سعیدی، شبنم فرشاد جو و سینا رازانی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

تصادف در ۹۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی مهدی گلی‌زاده و جعفر صمدی ساخته شده است.

فیلمبرداری اولین مستند بی‌نام اسکویی از اواخر دی‌ماه

مهرداد اسکویی، کارگردان سینمای مستند، فیلمبرداری اولین مستند نود دقیقه‌ای خود را از اواخر دی‌ماه سال‌جاری در تهران آغاز می‌کند. به گزارش ایسنا، این مستند که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است، بخشی از آن درباره یک قهرمان رالی است که هم‌اکنون فیلمبرداری مقدماتی و مراحل تحقیقاتی آن در حال سپری شدن است. فیلمبرداری این مستند نود دقیقه‌ای، قرار است از دی ماه آغاز ‌شود و تا اواخر اردیبهشت ماه سال آینده‌ فیلمبرداری‌اش در تهران، کرج، هشتگرد، شیراز، زاگرس میانی و خراسان شمالی ادامه پیدا خواهد کرد. وی هم‌اکنون مشغول آماده‌سازی و مراحل صداگذاری و میکس مستند «روزهای بی‌تقویم» برای حضور در جشنواره فیلم فجر است.

اسکویی، همچنین قرار است با سپری شدن مراحل تحقیقاتی فیلمبرداران جنگ که هم‌اکنون توسط یک تیم تحقیقاتی در حال انجام است، این مستند را بسازد.