پیکر«ناصر عبداللهی» یکشنبه تشییع می‌شود

پیکر«ناصر عبداللهی»، خواننده‌ معروف ترانه «ناصریا» یکشنبه سوم ‌دی‌ماه ساعت ۱۰ از مقابل تالار وحدت تشییع می‌شود.

«ناصرعبدالهی»، خواننده‌ معروف ترانه «ناصریا» بامداد سوم آذرماه در بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس به دلیل مشکل کلیوی و از کار افتادن کلیه‌ بستری شد و سپس به کما رفت و بعد از چند روز به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل و در بخش ICU این بیمارستان بستری شد و سپس به تهران منتقل شد. وی ظهر روز چهارشنبه در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد تهران درگذشت.

به گفته «مهدی کاشی»، مدیر برنامه «عبداللهی» مراسم تشییع پیکر آن هنرمند سوم ‌دی‌ماه با حضور اهالی هنر و فرهنگ از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان تشییع می‌شود که این تاخیر به دلیل آمدن دوستان و اقوام آن مرحوم از بندرعباس است. ۹گروه در بخش بانوان جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر

۹گروه موسیقی در بخش بانوان بیست و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر حضور دارند.

«ارفع اطرایی»، مسوول بخش بانوان این جشنواره با اعلام این مطلب افزود: از مجموع گروه‌های موسیقی بانوان کشور به دلیل محدودیت زمان و مکان ناچار به انتخاب این تعداد گروه برای شرکت در جشنواره شدیم. به گزارش روابط عمومی دفتر موسیقی و شعر معاونت هنری، وی اظهار داشت: در این جشنواره گروه‌های موسیقی بانوان ارکیده، یاوران، ژیوار، آواز، یاران، نیریز، پریشاد، آوای مهربانی و پریرخ به اجرای برنامه می‌پردازند. وی تصریح کرد: از جمله اعضای این گروه‌های موسیقی می‌توان به «خاطره پروانه» و «پری زنگنه» اشاره کرد. بیست و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از ۹تا ۱۸دی ماه جاری به صورت همزمان در تهران و چابهار برگزار می‌شود.

ده‌نمکی «رسوایی» را می‌سازد

در حالی که بیش از ۹۰دقیقه از «اخراجی‌ها» تدوین شده است و فیلم مراحل پایانی ساخت خود را پشت سر می‌گذارد، مسعود ده‌نمکی نگارش فیلمنامه تازه‌ای را با عنوان «رسوایی» آغازکرده است.

به گزارش سایت «سینمای ما»، ده‌نمکی در حال حاضر مشغول نوشتن طرح کلی این فیلمنامه است و پس از جشنواره فجر به طور متمرکز کار روی این فیلمنامه را ادامه خواهد داد. این فیلمنامه هم مانند سایر نوشته‌های ده‌نمکی مضمونی اجتماعی دارد.

رضا بهارانگیز تاکنون ۹۰دقیقه از فیلم اخراجی‌هارا تدوین کرده است، بهروز شهامت مشغول صداگذاری و فریدون شهبازیان در حال ساخت موسیقی این فیلم است. حبیب‌ا... کاسه‌ساز ‌تهیه‌کننده، محمدرضا شریفی‌نیا بازیگردان و بازیگر و اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، مریلا زارعی، قاسم زارع و... بازیگران «اخراجی‌ها» هستند.

دو پروژه سینمایی پروانه ساخت دریافت کردند

شورای صدور پروانه ساخت ۳۵میلیمتری برای دو پروژه سینمایی پروانه ساخت صادر کرد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروژه «صد سال به این سال‌‏ها» به تهیه‌کنندگی «مصطفی شایسته» و کارگردانی «سامان مقدم» و همچنین پروژه «مالاریا» به تهیه‌کنندگی «علی مقدم» و کارگردانی «پرویز شهبازی» عنوان پروژه‌هایی است که از این شورا پروانه ساخت دریافت کرده است.این گزارش می‌‏افزاید: در شورای مذکور با تغییر نام فیلمنامه «متولد برج عقرب» به «بچه‌‏های ابدی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «پوران درخشنده» موافقت شد.

گروه خورشید کنسرت برگزار می‌کند

گروه «خورشید»، به سرپرستی و آهنگسازی «مجید درخشانی»، روز ۱۴ دی در تئاتر شهر و ۱۵دی در فرهنگسرای بهمن به اجرای برنامه خواهد پرداخت. مجید درخشانی، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، گفت: از قطعات جدید این برنامه، قطعه چهارگاه است که به صورت ترکیبی از سازهای سرنا، دهل و ارکستر سنتی به اجرا در خواهد آمد. وی افزود: این قطعه که با حضور یکی از نوازندگان سرنا از لرستان اجرا خواهد شد، برگرفته از تم‌های نوروزی به همراه اشعاری از حافظ است.