دو روز پس از آنکه Iliad، اپراتور دیگر فرانسه، جزئیات بیشتری از ایده های خود پیرامون برنامه «فیبر به خانه»

(Fiber-To-The-Home) را اعلام کرد، تلکوم فرانسه نیز ناگزیر به اعلام برنامه‌های خود در این زمینه شد. به گزارش «سیتنا»،‌ این اپراتور در یک دوره آزمایشی «فیبر به خانه» را راه‌اندازی کرده و در حال حاضر برای عرضه خدمات به یک‌میلیون نفر در پاریس و حومه آن، از ماه مارس ۲۰۰۷، برنامه‌ریزی کرده است. برای این پروژه ۲۷۰‌میلیون پوند و دو سال زمان مورد نیاز است و براساس پیش‌بینی‌ها تا پایان سال ۲۰۰۸ بین ۱۵۰ تا ۲۰۰‌هزار مشتری خواهد داشت.

تلکوم فرانسه به مشتریان خود سرعت منظمی تا Mbps۱۰۰ ، یعنی دو برابر میزان اعلامی شرکت Iliad ارائه داده است و حیطه خدماتی آن نیز دستیابی مقدماتی به اینترنت، دسترسی به شبکه‌های متعدد تلویزیونی و رایانه‌ای و تماس‌های نامحدود اعلام شده است.

در ماه ژوئن ۲۰۰۷ این شرکت پروژه «فیبر به خانه» را به شهرهای دیگری از جمله لیله، لیون، مارسی، پونتیه و تولوز خواهد رساند.

مدیر اجرایی تلکوم فرانسه گفت: «این فاز جدید راه به سمت خارج از فرانسه را نیز هموار خواهد کرد و ما برای سال ۲۰۰۹ و پس از آن برنامه هایی خواهیم داشت. در آن زمان مطمئنا می‌توانیم ظرفیت قابل توجهی برای مشتریان خود فراهم کنیم».

طی مراحل آغازین این پروژه تلکوم فرانسه ۱۰۰‌هزار کیلومتر فیبر کشیده و ۱۱هزار و ۵۰۰منزل را به این برنامه متصل کرده است و اعلام کرده که با این انتخاب، کمک مناسبی به کاهش هزینه‌های راه‌اندازی فیبر و مهندسی عمران نیز خواهد شد.

شرکت Iliad در بازار سهام تلکوم فرانسه حضور موفقی دارد و با ایجاد رقابت باعث شکسته شدن قیمت‌ها شده است.