سال 2006 و لغات جست‌وجو شده در گوگل

شرکت «گوگل» بیشترین لغات جست‌وجو شده در موتور جست‌وجوی خود در سال ۲۰۰۶ را اعلام کرد که ردیف اول و دوم این فهرست به نام سایت‌های اجتماعی مشهور اختصاص دارند. لغت «بی‌بو» (Bebo) که نام یک سایت اجتماعی در اینترنت است، رکورد بیشترین جست‌وجو توسط کاربران اینترنت در سال ۲۰۰۶را به خود اختصاص داده است.

پس از آن، «مای‌اسپیس» (MySpace) که باز هم نام یک سایت اجتماعی دیگر است، در فهرست بیشترین لغات جست‌وجو شده در موتور جست‌وجوی «گوگل» در سال ۲۰۰۶، رتبه دوم را به خود اختصاص داده ‌است.

رتبه سوم این فهرست مربوط به «جام‌جهانی» (World Cup) است و رتبه چهارم آن نیز «متاکافه» (Metacafe) بوده که نام یک سایت ارائه‌دهنده خدمات ویدئویی است.

وب‌سایت پخش موسیقی رادیویی «ریدیو بلاگ» (RadioBlog) و دایره‌المعارف اینترنتی «ویکیپدیا» (Wikipedia) در فهرست بیشترین جست‌وجوی‌های انجام گرفته در «گوگل» در سال ۲۰۰۶ دارای رتبه‌های پنجم و ششم بوده‌اند و جالب اینکه لغت «ویدئو» (Video) با قرارگرفتن در رتبه هفتم، به یکی از مهم‌ترین لغات جست‌وجو شده در اینترنت تبدیل شده‌ است که این نشان می‌دهد کاربران تا چه میزان برای یافتن تصاویر ویدئویی مورد نظر خود با جست‌وجوی واژه «ویدئو»، به دنبال سایت‌هایی نظیر «یوتیوب»، «متاکافه» و نیز خدمات ویدئویی شرکت‌های «گوگل»، «یاهو» و «ام‌اس‌ان» بوده‌اند.

نام برنامه تلویزیونی «ربلد» (Rebelde) که از کشور مکزیک پخش می‌شود هشتمین واژه جست‌وجو شده در «گوگل» در سال ۲۰۰۶ بوده که این نشان‌دهنده اهمیت زبان اسپانیایی در اینترنت است.

رتبه‌های نهم و دهم این فهرست نیز به لغات Mininova و Wiki اختصاص یافته ‌است.