وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ثبت‌نام سیم کارت دولتی در بهمن ماه سال‌جاری طی نامه‌ای رقم ۲۹۵ هزار تومان را به شورای اقتصاد پیشنهاد داده است که ممکن است در شورای اقتصاد هم کاهش پیدا کند. این رقم نسبت به مبلغ ثبت‌نام سال گذشته ۶۵هزار تومان کاهش پیدا کرده است. پیشنهاد مخابرات به شورای اقتصاد ارائه شد

کاهش قیمت سیم‌‌کارت‌های دولتی به ۲۹۵هزار تومان

گروه کامپیوتر- در حالی که قیمت سیم‌کارت‌های اپراتور دوم و اپراتور تالیا اختلاف چشمگیری با قیمت سیم‌کارت‌های اپراتور اول دارد. اخیرا این اپراتور برای ثبت‌‌نام سیم‌‌کارت‌ها در بهمن‌ماه سال‌جاری قیمت ۲۹۵هزار تومان را به شورای اقتصاد پیشنهاد داده است که هنوز فاصله زیادی با قیمت‌های اپراتورهای رقیب دارد. به گزارش خبرنگار ما سیم‌کارت‌های ایرانسل ۱۵۰هزار تومان و سیم‌کارت‌های تالیا ۱۰۰هزار تومان در بازار به فروش می‌رسند و اپراتور اول در این میان با اعلام اینکه قصد کاهش قیمت‌ها به کمتر از ۲۵۰هزار تومان را ندارد، رقم ۲۹۵هزار تومان را با کاهش اندک ۶۵هزار تومانی به عنوان پیشنهاد به شورای اقتصاد ارائه داده است. رقم ۲۹۵هزار تومان پیشنهادی وزارت ارتباطات برای ثبت‌نام سیم‌‌کارت دولتی ممکن است در شورای اقتصاد کاهش پیدا کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس سری جدید ثبت‌نام‌ها به احتمال فراوان از بهمن ماه شروع شده و به تعداد نامحدود ثبت‌نام می شود، واگذاری آن نیز اوایل سال آینده انجام می‌شود. بهای ثبت‌نام سیم‌‌کارت در سال گذشته نیز از ۴۴۰هزار تومان به ۳۶۰هزار تومان کاهش یافته بود.

چندی پیش مدیر عامل مخابرات ایران گفته بود قیمت پیشنهادی ثبت‌نام سیم‌‌کارت به دلیل کاهش اعتبارات مخابرات نباید از ۲۵۰هزار تومان کمتر باشد. بر اساس این گزارش کارشناسان پیش بینی می‌کنند که با این اقدام بهای سیم‌‌کارت دولتی در بازار آزاد بیش از ۴۰هزار تومان کاهش یابد. در حال حاضر بهای سیم‌‌کارت دولتی در کدهای چهار، پنج، شش و نیز هفت، حدود ۴۰۰هزار تومان است. از اسفند ماه سال گذشته تاکنون حدود ۱۲۰هزار تومان بهای سیم‌‌کارت دولتی در بازار آزاد کاهش پیدا کرده است. تا پایان سال‌جاری تعداد مشترکان تلفن‌همراه به حدود ۱۶میلیون نفر خواهد رسید که ۵میلیون نفر آن در تهران خواهند بود و با این حساب ضریب نفوذ تلفن‌همراه نیز در تهران به ۴۱درصد و در کشور به ۵/۲۲درصد می‌رسد. ضریب نفوذ تلفن‌همراه کشور باید تا پایان برنامه چهارم توسعه به ۳۵درصد برسد. رتبه ایران در بین ۲۲۰ کشور دنیا از لحاظ ضریب نفوذ تلفن‌همراه ۱۴۳ و در خاورمیانه دهم است.