عامل قتل سریالی زنان تهرانی در یک قدمی چوبه دار

پرونده عامل قتل سریالی زنان در تهران پس از استیذان از رییس قوه‌قضائیه برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد. ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه روز دهم تیرماه سال ۸۳ به ماموران کلانترى ۱۲۳ نیاوران اطلاع داده شد جسد زن ناشناسى که با روسرى‌اش خفه شده است، در یک خانه نیمه ساز در فرمانیه کشف شده است.

با اعلام این خبر بازپرس ویژه قتل و اکیپى از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهى در محل کشف جسد حاضر شدند.

آنها پس از انتقال جسد کشف شده به پزشکى قانونى تحقیقات ویژه خود را در خصوص دستگیرى قاتل آغاز کردند. کارآگاهان در جریان تحقیقات پى بردند صاحب این ساختمان فردى به نام «على» است که این ساختمان را در اختیار یک مرد افغانی به نام «نظیر ازبک» قرار داده است. با مشخص شدن این موضوع و اینکه بارها همسایگان متهم را با زنان ناشناس در این ساختمان نیمه‌ساز دیده بودند، تحقیقات کارآگاهان براى دستگیرى متهم فرارى آغاز شد. پس از گذشت چهار روز کارآگاهان موفق شدند «نظیر ازبک» را در بازار تجریش شناسایى و بازداشت کنند. ماموران در بازرسى بدنى متهم موفق شدند یک دستگاه تلفن همراه را کشف کنند.

متهم در بازجویى‌هاى اولیه ابتدا منکر ارتکاب قتل شد اما وقتى نتوانست در خصوص تلفن همراه مسروقه و اظهارات شاهدان پاسخ قانع کننده‌اى دهد، لب به اعتراف گشود و گفت: پس از آشنایى با مقتول او را به بهانه‌اى به این ساختمان کشاندم و پس از مشاجره او را باروسرى‌اش خفه و داخل حیاط خانه نیمه ساز انداختم. کارآگاهان در ادامه تحقیقات و با توجه به اینکه احتمال مى‌دادند متهم زنان دیگرى را نیز در این مکان به قتل رسانده است ساختمان نیمه ساز را دوباره مورد جست‌وجو قرار دادند. آنها در بازرسى‌هاى تخصصى از زیر زمین خانه نیمه ساز موفق شدند با همکارى ماموران آتش‌نشانى جسد چهار زن ناشناس دیگر را که با روسرى خفه شده بودند کشف کنند. با کشف اجساد قربانیان، متهم وقتى دوباره مورد بازجویى قرار گرفت به قتل چهار زن ناشناس دیگر اعتراف کرد، که با اعترافات هولناک مردجانى و پس از تکمیل تحقیقات بازپرس هنرمند و بازسازى صحنه، پرونده براى رسیدگى به دادگاه کیفرى تهران ارجاع شد. متهم در جلسه محاکمه خود به ۳ قتل اعتراف کرد که قاضی کوه کمره‌ای رییس شعبه ۷۴ دادگاه کیفری و چهار قاضی مستشار او را به ۳ بار قصاص محکوم کردند. با اعتراض این قاتل به حکم مجازاتش پرونده او به دیوان عالی کشور رفت.

قضات دیوان عالی کشور پس از بررسی حکم مجازات نظیر آنرا تایید و برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستادند.

با انجام مقدمات اجرای حکم، پرونده برای استیذان به دفتر رییس قوه‌قضائیه فرستاده شد که صبح دیروز پس از استیذان پرونده برای اجرای حکم مجازات این قاتل به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.