تالیا در 20 استان کشور آنتن می‌دهد

گروه کامپیوتر- همزمان با تخلیه بخشی از فضای فرکانسی شبکه مستقل تلفن‌همراه اعتباری کشور، امکان استفاده از خدمات این شبکه برای شهروندان در ۲۰ استان فراهم شد. به گزارش روابط عمومی تالیا، مشترکان تلفن‌همراه اعتباری از این پس می‌توانند در همه شهرهای تهران، کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، قم، سمنان، زنجان، قزوین، زاهدان، همدان، بابل، رشت، بندرعباس، اهواز، ایلام، کرمان، اراک، یزد و اردبیل از خدمات این شبکه بهره‌مند شوند.

براساس این گزارش با تکمیل پوشش این شبکه در سایر مراکز استان‌ها و شهرهای پرجمعیت کشور تا اواسط ماه آینده، ثبت‌نام و واگذاری مرحله جدید سیم‌کارت در این شهرها نیز به طور همزمان آغاز خواهد شد.

مشترکان شبکه تلفن‌همراه اعتباری کشور بدون پرداخت هرگونه ودیعه اولیه برای دریافت سیم‌کارت و هزینه‌هایی مانند آبونمان، خدمات ویژه و غیره می‌توانند از خدمات این شبکه استفاده کنند.

شبکه مستقل تلفن‌همراه اعتباری کشور که از سوم‌خرداد ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است طی هفته‌های اخیر سرانجام موفق به دریافت بخشی از باندهای فرکانسی موضوع قرارداد خود شد.

براساس قرارداد منعقده با شرکت مخابرات ایران، قرار بود پهنای باند فرکانسی مورد استفاده در شبکه تالیا در تهران و شهرستان‌ها ۳۰ کانال باشد که باید به هنگام انعقاد قرارداد به طور کامل تخلیه و تحویل تالیا می‌شد.

انتظار می‌رود در صورت تعیین تکلیف نهایی و تخلیه کامل فضای رادیویی مربوط به این شبکه تا اوایل سال آینده شمار مشترکان این شبکه به سرعت افزایش یافته و از مرز دومیلیون مشترک نیز فراتر رود. شبکه تالیا که حدود ۶۰درصد درآمدهای ناخالص آن متعلق به دولت است با سرمایه اعضای یک شرکت تعاونی راه‌اندازی شده است.