پروانه معصومی در «صحرای عرفات» مقابل دوربین می‌رود

پروانه معصومی برای بازی در فیلم «زنجیر کشان» به مکه می‌رود.

به گزارش ایسنا، با اعلام این مطلب فوق گفت: من به اتفاق احمد میرعلایی تهیه‌کننده، شاپور پورامین مدیر فیلمبرداری، کارگردان و یک نفر دیگر عازم این سفر خواهیم شد تا صحنه‌های مربوط به صحرای عرفات را بگیریم. وی افزود: سایر صحنه‌ها نیز قرار است در سفر دیگر در اردیبهشت‌ماه، فیلمبرداری شود.

پروانه معصومی تنها بازیگری خواهد بود که در صحنه‌هایی که در زمان حج تمتع گرفته می‌شود، مقابل دوربین می‌رود. فیلمنامه «زنجیرکشان» توسط زهرا خوش مرام نوشته شده و مینو فرشچی بازنویسی نهایی آن را انجام می‌دهد. سریال «حبیب آقا»‌ فردا کلید می‌خورد

تصویربرداری سریال «حبیب آقا» که برای پخش در ایام نوروز ۸۶ تهیه می‌شود، فردا آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار فارس، کار تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی فردا در محله شاپور تهران با حضور بازیگران این مجموعه آغاز می‌شود. این مجموعه‌ طنز که به کارگردانی «مهدی مظلومی» ساخته خواهد شد، داستان فردی به نام حبیب‌آقا را دنبال می‌کند که یک کارمند اداره‌ دارایی است. همه از او انتظار کار زد و بند دارند، اما او اهل این قبیل کارها نیست. بنا بر این گزارش در این سریال که فیلمنامه آن را«سعید آقاخانی» نوشته است، بازیگرانی چون «سیروس گرجستانی» در نقش حبیب آقا، «سعید آقاخانی»، «محسن قاضی‌مرادی»، «امری غفارمنش»، «حسن رضیانی»، «عباس جمشیدی‌فرد» و «سودابه گرجستانی» به ایفای نقش می‌پردازند. مجموعه طنز«حبیب آقا» در ۱۵ قسمت ۴۵دقیقه‌ای برای گروه فیلم و سریال شبکه اول سیما و برای پخش در نوروز ۸۶ ساخته می‌شود.

جواد رضویان نوروز «مزاحم» می‌شود

جواد رضویان از ساخت سریال تلویزیونی «مزاحم» برای نوروز ۸۶ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، جواد رضویان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: قصد دارم سریال مزاحم را در ۱۴ قسمت برای پخش در نوروز ۸۶ بسازم. وی در ادامه افزود: این سریال تلویزیونی که حال و هوای طنز خواهد داشت از شبکه اول سیما پخش خواهد شد و تا به حال حدود ۶۰درصد از فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی نوشته شده است. وی درباره سوژه فیلم گفت: در مجموعه مزاحم سعی کرده‌ام به سراغ سوژه‌ای بروم که کمتر کسی به سراغش رفته و زیاد به آن پرداخته نشده است.

مجموعه تئاتر شهر بازسازی می‌شود

مجموعه تئاتر شهر در آستانه بر پایی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر زیر نظر بهروز غریب‌پور آماده بازسازی اساسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی از آنجا که مجموعه تئاتر شهر جزو میراث ملی است و پس از فعالیت‌های مداوم نمایشی طی سال‌های گذشته همواره نیازمند بازسازی و مرمت بوده انجام این مهم و مسوولیت آن به بهروز غریب پور سپرده شد که در کارنامه مدیریتی، هنری و اجرایی‌اش تبدیل کشتار گاه تهران به فرهنگسرای بهمن، تبدیل پادگان ایرانشهر به باغ هنر و خانه هنرمندان ایران، ساخت پاویون فرودگاه مهرآباد، بازسازی بخشی از وزارت امور خارجه و ... به چشم می‌خورد. بر این اساس در سال گذشته بازسازی مجموعه تئاتر شهر در دستور کار رییس مرکز هنرهای نمایشی قرار داشت که به دلیل ریزش دیوار ضلع جنوبی این مجموعه برنامه مذکور متوقف شد. در شرایط حاضر نیز به‌رغم پیگیری‌های انجام شده هنوز ایمن‌سازی دیوار جانبی مجموعه تئاتر شهر قطعی نشده و افتتاح ورودی تالار قشقایی منوط به همکاری جدی شهرداری تهران است، با این وجود بازسازی مجموعه تئاتر شهر در آستانه برپایی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر توسط گروهی از مهندسان خبره و با طراحی و نظارت بهروز غریب‌پور به انجام خواهد رسید.

جشن تولد رامبراند در تهران برگزار شد

جشن چهارصدمین سال تولد رامبرانت (رامبراند) در تهران برگزار شد. به گزارش ایسنا، با هدف گسترش تبادلات فرهنگی میان ایران و هلند و سایر کشورها و به‌مناسبت چهارصدمین سال تولد رامبرانت، نقاش شهیر هلندی، نمایشگاه «نقاشی ایران و هلند» با حضور علی اکبر اشعری، مشاور فرهنگی رییس‌جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، بوسنبروک، معاون کتابخانه سلطنتی هلند و سفیر این کشور در ایران در کتابخانه‌ ملی گشایش یافت.

در این نمایشگاه، کپی‌هایی از آثار شاخص دو کشور در قرن ۱۷ میلادی ۹ و ۱۰ هجری به‌نمایش گذاشته ‌شده‌اند که تصاویری از «شاهنامه شاه طهماسبی» و نگارگری‌هایی از میر مصور، عبدالعزیز، ‌آقا میرک و...، همچنین ۱۵ اثر سیاه‌قلم و چهار اثر فلزی رامبرانت را شامل می‌شود. «رامبرانت‌هارمنزون ریجن» در ۱۵ ژوئیه ۱۶۰۶ در لید متولد شد. وی فرزند نهم خانواده‌ و تنها عضوی بود که به تحصیلات کلاسیک پرداخت، اما با رها کردن این تحصیلات خود را وقف دنیای هنر و‌ آموزش از نقاشان گوناگون در لید و آمستردام کرد.

در سال ۱۶۲۶ کارگاهی در لید باز کرد و به خلق گراورهای گوناگون مشغول شد که در میان آنها پرتره‌های گداها و اعضای خانواده‌اش از اهمیت زیادی برخوردارند. این هنرمند را که استاد نور و سایه و خلق آثار چاپی نیز نامیده‌اند، یکی از بزرگ‌ترین خالقان آثار هنری دنیا به‌شمار می‌رود که ویژگی‌های آثارش نتیجه‌ یک عمر فعالیت هنری او است.

«اهالی کوچه مهر» به استقبال شب یلدا می‌روند

مجموعه برنامه «اهالی کوچه مهر» به نویسندگی و کارگردانی شهباز زمان برای شب یلدا یک ویژه‌برنامه تهیه و پخش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ویژه برنامه شب یلدا، رسول نجفیان، مهتاج نجومی، انسیه خدایی و علی اکبر شفیعی بازی می‌کنند. این بازیگران در قالب داستان به ارائه مطالبی در خصوص شب یلدا در متون گذشتگان می‌پردازند و به برخی از آداب و رسوم قدیمی‌ این شب اشاره می‌کنند. مجموعه برنامه «اهالی کوچه مهر» به انعکاس مناسبت‌های مختلف سال از جنبه‌های گوناگون مذهبی، ملی و اجتماعی می‌پردازد. شیوه اجرایی برنامه به این شکل است که تعدادی از بازیگران نقش یکی از خانواده‌های ساکن کوچه مهر را بازی می‌کنند که دیگر اهالی محل به دیدن آنها می‌رود. این افراد در کنار هم راجع به جنبه‌های مختلف مناسبت مورد نظر صحبت می‌کنند.