«پزشک» مدیر عامل موزه سینما شد

محمد حسن پزشک مدیر عامل موزه سینما شد.

روابط عمومی موزه سینما، با تصویب اعضا هیات‌‌مدیره محمد حسن پزشک، به عنوان مدیر عامل موزه سینما انتخاب شد. بر اساس این گزارش، حضور در بنیاد سینمایی فارابی از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۷۰ در سمت‌های مدیر برنامه‌ریزی، خزانه‌دار و قائم مقام مدیر عامل از سوابق اجرایی مدیر عامل موزه سینما بوده است که می‌توان به آن اشاره کرد. محمدحسن پزشک از سال ۱۳۷۰ به مدت ده سال در بخش‌های مختلف فرهنگی کشور، از جمله قائم مقام شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، قائم مقام مدیر شبکه ۲ صدا و سیما ، مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، معاون امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مشاور وزیر وقت وزارتخانه مذکور انجام وظیفه کرده‌اند. جایزه بزرگ دوسالانه بین‌المللی طنز ایتالیا برای کاریکاتوریست ایرانی

نتایج دوسالانه بین‌المللی طنز یوروهیومر ۲۰۰۶-۲۰۰۷ ایتالیا، اعلام شد.

به گزارش ایسنا، در مسابقه این دوسالانه با موضوع «مدرسه، معلم زندگی»، سه کاریکاتوریست ایرانی برنده جوایز بخش‌های اصلی شدند. داریوش رمضانی، جایزه اول پنج‌هزار دلاری بخش اصلی را گرفت و دو جایزه ۵۰۰دلاری بخش‌های «از چراغ قوه تا عصر هسته‌ای» و «مسیر صلح در هزاره سوم» به سعید صادقی و فرهاد بهرامی رسید. دوسالانه یادشده در چهار بخش «مدرسه، معلم زندگی»، «مسیر صلح در هزاره سوم»، «اروپای ساختگی در چین» و «از چراغ قوه تا عصر هسته‌ای» تعریف شده بود. ایتالیا با ۱۲ برنده بیشترین جایزه‌ها را به‌خود اختصاص داد و کاریکاتوریست‌هایی از کشورهای لهستان، ترکیه، صربستان، برزیل، روسیه، فرانسه، کانادا، آمریکا و... برندگان دیگر جوایز بودند.

۱۰ شب ۱۰ نمایش در تئاتر شهر

۱۰گروه نمایشی در اولین دوره برنامه فصلی کارگاه نمایش برنامه اجرا می‌کنند. به گزارش واحد اطلاع‌رسانی مجموعه تئاترشهر اولین دوره برنامه فصلی کارگاه نمایش که از اول تا یازدهم دی‌ماه آتلیه شماره ۱کارگاه نمایش برگزار می‌شود. بر اساس این گزارش گروه زا از کرمان به کارگردانی بابک دقیقی روز اول دی‌ماه، گروه سایه شیدا از بندر انزلی به کارگردانی مشهور روز دوم دی‌ماه، گروه کاکتوس به کارگردانی رضا گوران روز سوم دی‌ماه، گروه بازی به کارگردانی آتیلا پسیانی روز چهارم دی‌ماه، گروه ویرگول به کارگردانی آروند رشت ارای روز پنجم دی‌ماه، گروه نمایشی به کارگردانی هادی کمالی مقدم روز ششم دی‌ماه، گروه نیوشا به کارگردانی محمودرضا رحیمی روز هفتم دی‌ماه، گروه اتوپیا به کارگردانی تینوش نظم جو روز هشتم دی‌ماه، گروه نمایش به کارگردانی رضا مولایی روز نهم دی‌ماه و گروه پاراواتا به کارگردانی رضا کشاورز، روز دهم دی‌ماه گروه‌های نمایش هستند که در ساعت‌های ۱۷و۲۰ طی این ۱۰ شب اجرای نمایش می‌کنند.

تئاترشهر چهارشنبه تعطیل است

تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه به دلیل فرارسیدن سالروز شهادت امام محمدتقی(ع)، برنامه‌ای ندارند و اجرای همه نمایش‌ها در این روز تعطیل است. به گزارش واحد اطلاع‌رسانی مجموعه تئاتر شهر، کلیه نمایش‌هایی که در این هفته در تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه، کوچک، نو و کارگاه‌ نمایش به روی صحنه رفته‌اند، در شب سوگواری برنامه‌ای ندارند و از عصر پنج‌شنبه ۳۰ آذرماه دوباره فعالیت خود را بر اساس برنامه‌های قبلی از سر می‌گیرند.

۳۷۷ فیلم مستند و کوتاه به دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر رسید

روابط عمومی بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد که تا پایان مهلت مقرر ۳۷۷ فیلم مستند و کوتاه به دبیرخانه این رویداد ارسال شد. به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، ۲۵۳ فیلم مستند متقاضی حضور در بخش چشم واقعیت و ۱۲۴ فیلم کوتاه متقاضی شرکت در بخش فیلم کوتاه، به دفتر جشنواره رسیده است.

هیات انتخاب بخش فیلم‌های مستند و کوتاه داستانی بیست و پنجمین جشنواره به زودی معرفی و کار خود را آغاز خواهند کرد. بر پایه این گزارش پیش‌بینی شده است تا هیات انتخاب این بخش فیلم‌های منتخب بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه و مستند تا بیستم دی‌ماه انتخاب و معرفی کند.