مدیر یک شرکت اینترنتی نحوه توزیع اینترنت در کشور و تقسیم‌بندی توزیع‌کنندگان آن را نامناسب دانست و گفت: متاسفانه در کشورمان در این حوزه و در توزیع اینترنت به خوبی فعالیت نمی‌شود. محسن بحثی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان، اظهار کرد: متاسفانه در کشور تعداد محدودی از شرکت‌های فعال در این حوزه به دلیل روابطی که دارند، موفق شده و پیشرفت می‌کنند، زیرا در این زمینه روابط، ضوابط را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این خود باعث موفقیت و پیشرفت چند شرکت می‌شود، به عنوان مثال، در شهر یزد، تا سه سال گذشته ۱۵ شرکت فعالیت می‌کردند که در حال حاضر این تعداد به هشت شرکت رسیده است.

وی با بیان این که اینترنت در سراسر دنیا روز به روز در حال پیشرفت است، گفت: در حالی که باید افزایش سرویس‌دهندگان در این حوزه را داشته باشیم، شاهد کاهش آن‌ها هستیم، فلسفه وجودی شرکت‌های توزیع‌کننده اینترنت، اشتغالزایی بود زیرا مخابرات خود می‌توانست پهنای باند را واگذار کند اما اشتغالزایی مهم‌ترین عامل و سیاست واگذاری این کار به بخش خصوصی بود.

وی ادامه داد: اما با نگاه به فعالیت این گونه شرکت‌ها متوجه می‌شویم که به عنوان مثال فعالیت شرکت‌های ICP، تقریبا خنثی بوده وآن‌ها به عنوان واسطه میان ISP و مخابرات کار می‌کنند و از طرفی زیرساخت مناسب و کارشناس متخصص نیز به میزان کافی در این زمینه وجود ندارد.