کارشناسان امنیتی جهان از روی دادن جنگ جهانی شبکه‌ای توسط هکرها با آغاز سال ۲۰۰۷میلادی خبر دادند. جریان جدیدی از جنگ‌های جهانی شبکه‌ای در سال جدید میلادی شکل خواهد گرفت و در زمان حاضر هکرهای انگلیسی با بودجه چند میلیارد پوندی، پشت خط آغاز این جنگ به سر می‌برند.

این خبرگزاری افزود: هکرها قصد دارند با ارسال پیام‌های کوتاه (SMS) آلوده به تلفن‌های موبایل و وب سایت‌های اداری و شخصی، یک جنگ روانی بزرگ به راه بیاندازند.

به‌گزارش رویتر، هک کردن ایمیل‌ها نیز از جمله هدف‌های هکرها است زیرا این افراد با دستیابی به نامه‌های خصوصی الکترونیک افراد، روح خود را التیام می‌بخشند و در برخی موارد نیز با سوء‌استفاده از آنها به ایجاد درگیری‌های تجاری و خانوادگی می‌پردازند.

یکی‌ از متخصصان امور امنیتی رایانه‌های شخصی و دولتی، گفت: بخشی از انگیزه این افراد به ‌نادانی آنها بر می‌گردد، اما علت اصلی حرکت آنها، دریافت سودهای کلان و جهانی است.

مدیر شرکت امنیتی «مک آفی» که سازنده قوی‌ترین آنتی ویروس‌های جهان است نیز به‌این خبرگزاری گفت: حفظ امنیت رایانه‌ها و موبایل‌ها بسیار دشوار شده است زیرا تا چند ماه دیگر، موج جدیدی از ارسال ویروس و هک کردن سایت‌ها آغاز خواهد شد.

وی افزود: شرکت‌های غیرمجاز با استخدام دانشجویان به صورت شبانه روزی و پرداخت‌مبالغ کلان به آنها، تنها با کارت حافظه نیم سانتیمتری تمام دارایی یک فرد را طی یک ساعت از یک بانک به سرقت خواهند برد.

به گفته وی طبیعی است که دزدها هک کردن را به جای حمل اسلحه و تخلیه بانک به کار ببرند، زیرا در صورت حضور فیزیکی در بانک یا مغازه‌ها، احتمال دستگیری و مرگ وجود دارد، اما با حضور در خانه یا محل کار، این امر بدون خطر صورت می‌گیرد.

گفتنی است، حملات Phishingبا هدف خالی کردن حساب‌های بانکی افراد نیز به شدت در میان خرابکاران اینترنتی محبوب شده و به گزارش IBM در حالی که در سال ۲۰۰۴ از هر ۹۴۳ پیام الکترونیکی یکی با هدف پیشبرد یک حمله Phishing تنظیم شده بود، اما در سال ۲۰۰۵ از هر ۳۰۴ نامه الکترونیکی یکی با این هدف تنظیم شده است.