مزایده دوهزار شماره رند تلفن همراه امروز آغاز می‌شود

به دنبال برگزاری مزایده اول شماره‌های رند تلفن‌همراه که با استقبال چشمگیری مواجه نشد، ثبت‌نام اسناد دومین مرحله این مزایده نیز برای دوهزار شماره، از امروز آغاز می‌شود و تا ششم دی‌ماه ادامه می‌یابد. غلامعلی سلیمانی، عضو کمیته سه نفره تعیین قیمت‌های پایه شماره‌‏های رند تلفن‌همراه، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان درباره قیمت‌های پایه شماره‌های رند تلفن‌همراه در این مزایده اظهار کرد: در این دور نیز مانند دور اول بالاترین قیمت پایه شماره رند، ‌٣٠‌میلیون تومان است که به شماره ‌٠٩١٢٢٢٢٢٢٢٢، اختصاص دارد.

مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد شرکت مخابرات ایران درباره علت فروش نرفتن این شماره در اولین مزایده شماره‌های رند تلفن‌همراه، گفت: در دور اول، دو متقاضی برای این شماره وجود داشت، اما با توجه به این که اطلاعات هر دو پاکت ناقص بود، فروش آن به مرحله دوم موکول شد.

وی افزود: شماره منحصر به فرد ارتباطات سیار یعنی ‌٠٩١٢٣٤٥٦٧٨٩ نیز در این مرحله به مزایده گذاشته نشده است.

در مزایده قبلی بنا بر اعلام، بالاترین قیمت برنده را ۷۲۱۰۰۰۰۰ ریال و برای شماره ‌‌٠٩١٢٢١١١١١١، با قیمت پایه‌ ۳۶۳۰۰۰۰۰ ریال و کمترین قیمت برنده را ۶۵۰۰۰۰۰ ریال، برای شماره ‌‌٠٩١٢٢٠٠٢٨٢٧، با قیمت پایه ۶۰۰۰۰۰۰ ریال داشت و این در حالی است که بالاترین قیمت پایه در این مزایده ‌‌٣٠٠‌میلیون ریال بود.

متقاضیان برای حضور در مزایده دوم، باید از امروز ، پس از واریز بهای خرید اسناد با ارائه رسید بانکی اسناد مزایده را دریافت و با توجه به مندرجات آنها، اسناد مذکور را تکمیل کرده و به ضمیمه پیشنهاد خود تا تاریخ ‌١٦ دی‌ماه به یکی از ادارات امور مشترکان تلفن‌همراه تحویل دهند.

کمیسیون معاملات،‌ در تاریخ ‌٢٣ دی‌ماه در شرکت ارتباطات سیار در حضور مقامات قانونی، تشکیل شده و نسبت به بررسی پیشنهادات رسیده و تعیین برنده اقدام خواهد کرد و نتیجه‌ به اطلاع عمومی‌ می‌رسد.

مرحله اول مزایده شماره‌های تلفن‌همراه با به مزایده گذاشتن پانصد شماره رند تلفن‌همراه برگزار شد، اما استقبال چندانی از این مزایده به عمل نیامد و در حدود ‌١٨٠ سند خریداری و در نهایت از ‌٥٠٠ شماره، ‌٥٩ شماره رند با قیمت نزدیک به قیمت‌های پایه به فروش رفت.

این در حالی است که بنا بر اعلام، در حدود چهارصد هزار شماره رند تلفن‌همراه در مخابرات دسته‌بندی شده بود، البته هنوز قیمت‌های پایه شماره‌های رند این مزایده اعلام نشده است، اما به گفته مسوولان مخابرات، این قیمت‌ها، براساس قیمت‌های روز بازار است. با این حال برخی معتقدند که اگر مخابرات قصد توزیع عادلانه شماره‌های رند در میان مردم را دارد، آیا نباید قیمت‌های پایه این شماره‌ها بازنگری کند؟