گروه کامپیوتر- ایرانسل اپراتور دوم تلفن‌همراه ایران، شبکه GSM خود را در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، ساری، کرج، ارومیه و مراغه افتتاح کرده و این در حالی است که تا پایان سال‌جاری حدود ۷۰ شهر و در سال آینده ۳۰۰ شهر کشور را تحت پوشش شبکه خود قرار می‌دهد و تا پایان سال آینده پوشش سراسری آن به طول می‌انجامد. به گزارش خبرنگار، ما ایرانسل از دیروز اقدام به ارائه شماره تلفن‌همراه دلخواه متقاضی کرده است و بدین ترتیب متقاضیان می‌توانند با رزرو شماره مورد نظر خود اقدام به سفارش و خرید آن کنند اما آنچه در این میان اهمیت دارد نحوه رفتار ایرانسل با سودجویانی است که از این طریق اقدام به خرید شماره‌های رند می‌کنند و بازار سیاهی برای آن ایجاد خواهند کرد.

سرویس جدید ایرانسل به گزارش روابط عمومی این شرکت به این صورت است که متقاضی می‌تواند یکی از شماره‌های طلایی زیر و یا هر شماره دیگری را به دلخواه به عنوان شماره سیم‌کارت دائمی ایرانسل خود انتخاب کند. شماره ثابت منزل یا محل کار، شماره فعلی تلفن‌همراه، شماره ملی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، شماره پلاک خودرو، سالگرد ازدواج، یک ردیف شماره‌های سریالی و پشت سر هم برای اعضای خانواده و دوستان، ترکیب حروف ابجد که مفهوم خاصی را ایجاد می‌نماید، شماره‌های رند و مرتب.

متقاضیان باید شماره تلفن‌همراه موردنظرشان را از میان شماره‌های ۰۹۳۵۲۱۰۰۰۰۰ تا ۰۹۳۵۹۹۹۹۹۹۹ با استفاده از یکی از سه روش اعلام شده انتخاب کنند.

روش‌های رزرو شماره، مراجعه به نشانی اینترنتی WWW.irancell.ir و کلیک روی گزینه «انتخاب شماره طلایی» و اجرای مجاز دستور‌العمل‌ها، مراجعه به یکی از توزیع‌کنندگان مجاز تماس با شماره ۰۹۳۵۱۴۰۰۰۰۰ یا ۸۸۶۵۳۸۰۰-۰۲۱ (چندین خط) و اعلام شماره موردنظر هستند. ایرانسل توصیه کرده برای دسترسی مستقیم به سیستم رزرو از روش اول و مراجعه به نشانی اینترنتی ایرانسل استفاده شود.

پس از رزرو شماره تلفن‌همراه موردنظر از طریق یکی از سه روش فوق، متقاضی ۴۸ساعت فرصت دارد تا به یکی از شعب بانک ملت در سراسر کشور مراجعه کرده و مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰ریال (۱۵۰هزار تومان) به حساب ۱۴/۲۳۴۴۴۴ به نام شرکت ایرانسل واریز کند.

پس از پایان مراحل رزرو، یک «شماره پیگیری» داده می‌شود و متقاضی باید این شماره‌ پیگیری را حتما روی رسید بانکی و در محل موجود برای نشانی پرداخت کننده بنویسد.

پس از تایید بانک مبنی بر واریز مبلغ معادل تعداد سیم‌کارت رزرو شده، ایرانسل با متقاضی تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را برای تحویل سیم‌‌کارت به عمل می‌آورد.