کلاهبرداری 100میلیونی شهردار قلابی

گروه حوادث - شهردار قلابی که با دادن آگهی در روزنامه‌ها اقدام به کلاهبرداری کرده بود با صدور دستور قضایی بازداشت شد. این مرد که خود را شهردار و سفیر سابق ایران در چین معرفی کرده بود با همدستی یکی از دوستانش در یک روز یک آپارتمان را به ۵نفر فروخت و دست به کلاهبرداری میلیونی زد.

بنابراین گزارش، ساعت ۱۵ روز پنج‌شنبه ۹ آذرماه سال جاری ماموران کلانتری ۱۰۹ بهارستان با دریافت گزارشی از درگیری‌ در یکی از خیابان‌های بهارستان، به محل اعزام و تحقیقات خود را آغاز کردند.

پسر جوانی در حالی که سعی می‌کرد مانع فرار مرد جوانی شود به ماموران گفت: روز ۲۲ آبان‌ماه سال جاری با دیدن آگهی فروش آپارتمان در بهارستان با این مرد که خودش را شهردار سابق یکی از مناطق تهران معرفی می‌کرد، آشنا شدم و مبلغ ۲۲میلیون تومان نیز به عنوان بیعانه به او دادم، ولی امروز متوجه شدم این آپارتمان را به ۴نفر دیگر نیز فروخته و امروز نیز قصد داشت تا با بردن اثاثیه‌اش فرار کند که من به موقع رسیدم و مانع فرار او شدم.

کلاهبردار پس از بازداشت و انتقال به شعبه ۱۱ بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۲ از سوی بازپرس کاظمی تحت تحقیق قرار گرفت.

در تحقیق از مرد کلاهبردار مشخص شد وی با همدستی یکی از دوستانش با اجاره یک بنگاه اقدام به کلاهبرداری از خریداران آپارتمان می‌کند.

یکی از مال‌باختگان در جریان تحقیقات به بازپرس گفت: با دیدن آگهی فروش آپارتمان در بهارستان که در سه شماره یکی از روزنامه‌ها چاپ شده بود با صاحب آپارتمان تماس گرفتم و مرد جوانی با معرفی خود تحت عنوان استاد دانشگاه گفت: از آنجایی که فرصت ندارم و افراد زیادی برای خرید این آپارتمان با من تماس گرفته‌اند برای آنکه بتوانم آپارتمان را به شما بفروشم مبلغی را به عنوان بیعانه به بنگاهی در میدان هاشمی ببرید و تحویل صاحب بنگاه بدهید.

وی ادامه داد، با تعجب وقتی از او پرسیدم آپارتمان در منطقه بهارستان است و چرا برای معامله کردن آن باید به میدان هاشمی برویم، گفت: چون صاحب بنگاه از دوستان برادرم است و به او اعتماد کامل دارم به همین خاطر خرید و فروش این آپارتمان را در آنجا انجام خواهم داد.

این مرد در ادامه گفت: با آدرسی که او داده بود به بنگاه رفتم و در آنجا این مرد خودش را شهردار سابق یکی از مناطق تهران و همچنین سفیر سابق ایران در چین معرفی کرد و از من خواست تا مبلغی به عنوان بیعانه به او بدهم تا این آپارتمان را به شخص دیگری نفروشد.

با وعده‌های این مرد به همراه او به بنگاه رفتیم و قراردادی را که از قبل آماده شده بود، امضا کردیم و مبلغ ۲۲میلیون تومان به عنوان ودیعه به او داده و قرار شد تا دو ماه دیگر آپارتمان را تخلیه کند.

وی ادامه داد: پس از آن روز هر بار که با او تماس می‌گرفتم پاسخگو نبود و مرد بنگاه‌دار نیز می‌گفت او خیلی گرفتار است و برای ماموریت به شهرستان رشت رفته است و پس از بازگشت برای سند زدن آپارتمان، شما را مطلع خواهیم کرد.

با گذشت ۱۳ روز وقتی هیچ خبری از فروشنده آپارتمان نشد به منزل او رفتم و با تعجب دیدم که او مشغول اثاث‌کشی است و تمام اثاثیه‌ها را بار کامیون کرده و قصد داشت تا آپارتمان را تخلیه کند.

وقتی از چند نفری که بیرون ایستاده بودند موضوع را پرسیدم آنها گفتند این آپارتمان را از این مرد خریده‌اند و امروز نیز کلید آن را تحویل خواهند گرفت.

فهمیدم این مرد کلاهبردار است، در تماسی با پلیس ۱۱۰ از ماموران خواستم تا او را قبل از فرار دستگیر کنند.

با اظهارات مرد مال‌باخته بازپرس دادگاه متهم را تحت بازجویی قرار داد. متهم با اعتراف به کلاهبرداری گفت: با یکی از دوستانم نقشه این کلاهبرداری را طراحی کردیم و سپس با اجاره یک بنگاه، آپارتمانم را به ۵نفر فروختیم ولی پول‌هایی را که به عنوان بیعانه از خریداران دریافت می‌کردیم به مرد بنگاه‌دار می‌دادم و هیچ پولی از آنها نگرفتم.

با اعترافات این مرد در ادامه تحقیق از ۵ مال‌باخته مشخص شد این مرد با گرفتن بیعانه از آنها مبلغ ۱۰۰میلیون تومان کلاهبرداری

کرده است.

به گزارش خبرنگار ما، بازپرس کاظمی پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت متهم را جهت ادامه تحقیقات و شناسایی مال‌باختگان دیگر در اختیار پایگاه ۷ پلیس آگاهی تهران قرار داد.