رییس‌جمهوری در بیست و دومین سفر استانی خود به استان مازندران که از دیروز آغاز شد در جمع مردم گلوگاه، تاکید کرد: فناوری هسته‌ای ایران تا قبل از پایان سال ۸۵ به نقطه غیرقابل بازگشت می‌رسد. به گزارش خبرگزاری فارس احمدی‌نژاد با اشاره به زورگویی قدرتمندان در جهان گفت: امروز عده‌ای ادعای خدایی دارند و تصور می‌کنند، حاکم هستند و فکر می‌کنند آنها باید به انسان‌ها اجازه استقلال و آزادی بدهند. وی با اشاره به مساله هسته‌ای تصریح کرد: امروز فناوری سوخت هسته‌ای را ما در اختیار داریم و در یک قدمی تثبیت حق هسته‌ای کشورمان هستیم و در همین راستا تا قبل از پایان سال ۸۵ جشن بزرگ هسته‌ای برپا خواهیم کرد و فناوری هسته‌ای ما به نقطه غیرقابل برگشت خواهد رسید. رییس‌جمهوری با اشاره به سابقه سیاه زورگویان در عالم گفت: سابقه آمریکا و انگلیس در دنیا بسیار سیاه است و امروز هر جا اسم دولت آمریکا برده می‌شود، مردم به یاد جنگ می‌افتند و هر جا که نام انگلیس می‌آید مردم به یاد تزویر و تفرقه‌افکنی می‌افتند، اما به هر حال این قدرت‌های زورگو باید به حق خودشان قانع باشند و از وضعیت خود در عراق و افغانستان عبرت بگیرند. وی ادامه داد: آنها پی‌در‌پی ده‌ها میلیارد پوند را صرف تولید تسلیحات هسته‌ای می‌کنند، اما می‌خواهند جلوی دستیابی ملت ما به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را بگیرند که اگر بخواهند به این مسیر ادامه دهند دست قدرت ملت‌ها آنان را به زیر خواهد کشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و شوراها، این انتخابات را حادثه‌ بزرگی پیش روی ملت ایران عنوان کرد و افزود: انتخابات صحنه‌ اراده مردم، متعلق به مردم و حق مردم است و مردم با حضور در انتخابات، نظر و اندیشه‌ خود را به صحنه می‌آورند. رییس‌جمهوری همچنین با تاکید بر این‌که «شوراهای شهر و روستا نیز باید خواسته‌های مردم را پیگیری کنند و نیازهای مردم را برآورده سازند»، گفت: آنها باید نیازها و محدودیت‌ها را بیان و امکانات لازم را برای حل مشکلات تهیه کنند.

وی انتخاب شهرداران، حل مسائل ترافیک، حمل و نقل و ساخت و ساز را از مهم‌ترین وظایف شوراهای شهر و روستا عنوان کرد و افزود: شوراها پست و مقام سیاسی نیستند بلکه مرکز خدمت‌رسانی و نوکری به مردم هستند و باید انتخابات شوراها را جدی بگیریم تا آنها نیز شهردارانی پرتلاش و خادم را انتخاب کنند.