دنیای اقتصاد- متهمان با شناسایی زمین‌های رها شده و بدون صاحب در شمال تهران و منطقه کمالشهر کرج پس از تهیه اسناد جعلی و وکالت‌نامه قلابی از صاحب اصلی ملک، زمین‌هایی را که قیمت آنها به سه میلیارد تومان می‌رسیده است، با شیوه «کلید فروشی» به قیمت‌های نازل ۷۰ تا ۱۰۰میلیون تومان به فروش می‌رسانده‌اند. با دستگیری اعضای یک باند فاش شد

کلاهبرداری میلیاردی با فروش زمین‌های رها شده

فرمانده انتظامی استان تهران از دستگیری دو باند خبر داد که اعضای آنها یکی با تصادفات ساختگی و دیگری با فروش زمین‌های بلاصاحب، کلاهبرداری‌های میلیونی را ترتیب داده بودند.

سردار رضا زارعی در خصوص عملکرد ماموران حوزه استحفاظی خود در تشریح مهمترین پرونده آبان ماه و روزهای آغازین آذر ماه سال جاری به دستگیری اعضای باند کلاهبرداری ۱۰۰میلیون تومانی از شرکت بیمه در جریان تصادفات ساختگی اشاره کرد و گفت: مقارن یکم مرداد ماه سال جاری، یک فقره پرونده از طریق دادسرای قزوین در خصوص افرادی که با تهیه اسناد جعلی مرتکب کلاهبرداری شده بودند به پلیس آگاهی فردیس ارجاع داده شد و بدین ترتیب دستگیری سه تن به هویت «جلیل» ، «علی» و «محمدرضا» در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت، اما به دلیل در اختیار نبودن آدرس دقیق از متهمان، تحقیقات اولیه در خصوص شناسایی مخفیگاه آنها آغاز شد.

سردار زارعی افزود: بدین ترتیب فردی به هویت «محمد» که در جریان کلاهبرداری‌ها با متهمان همدستی داشت، پس از شناسایی، دستگیر شد تا این که در جریان بازجویی‌های پلیسی که از متهم دستگیر شده به عمل آمد، ماموران توانستند مقارن ساعت ۲۴ روز ۱۱ مهر ماه سال جاری، مخفیگاه این متهمان که به سیستم دوربین مداربسته مجهز بود را طی یک عملیات غافلگیرانه مورد بازرسی قرار داده و مقدار ۱۳۲ بسته کراک به همراه ترازوی توزین مواد مخدر را از محل کشف و ضبط کنند. به گفته رییس پلیس استان تهران، در آغاز تحقیقات، متهمان در جریان اعترافاتشان به ارتکاب چند فقره کلاهبرداری از شرکت بیمه اعتراف کردند، به طوری که متهمان با استفاده از دستورالعمل بیمه در جریان تصادفات جرحی مبنی بر پرداخت ۸۵درصد از خسارت وارده به متضررین حوادث بدون تشکیل پرونده قضایی سوءاستفاده کرده و با آگاهی از این موضوع که حداکثر دیه بابت خسارت زیبایی، بینی، دندان و فک پرداخت می‌شود با شناسایی افراد نیازمند مالی و پیشنهاد پرداخت چند میلیون وجه نقد اقدام به اقناع کردن آنها کرده و پس از بیهوش کردن و شکستن اعضای صورتشان، آنها را سریعا به بیمارستان انتقال می‌دادند.

وی افزود: بدین‌ترتیب متهمان با استفاده از یک دستگاه خودرو به همراه دوچرخه یا موتورسیکلت در محل جهت تهیه کروکی به صورت بسیار ماهرانه‌ای اقدام به صحنه‌سازی تصادف می‌کردند. بر این اساس با ارائه گزارش اورژانس و تهیه کروکی تصادف از پلیس راهنمایی و رانندگی، به همراه مصدوم به شرکت بیمه مراجعه کرده و مبلغی بین ۲۳ تا ۲۴میلیون تومان وجه نقد دریافت می‌کردند. فرمانده انتظامی استان تهران به ایسنا گفت: مبلغ کلاهبرداری که یکی از اعضای این باند به آن اعتراف کرده، بالغ بر ۱۰۰میلیون تومان بوده است. همچنین سردار زارعی تاکید کرد: هیچ یک از متهمان در شرکت‌های بیمه فعال نبوده‌اند.

املاک رها شده، توسط اعضای یک باند کلاهبرداری به قیمت میلیاردها تومان فروخته می‌شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران فرمانده انتظامی استان تهران در ادامه تشریح عملکرد یک ماهه مامورانش به دستگیری اعضای ۶ نفره باندی اشاره کرد که با شگرد تصرف و فروش زمین‌ها و املاکی که در طول سال‌های قبل و بعد از انقلاب، مالکان واقعی‌شان به شکلی از کشور خارج شده بودند، از خریداران کلاهبرداری می‌کردند.

وی افزود: متهمان با شناسایی زمین‌های رها شده و بدون صاحب در شمال تهران و منطقه کمالشهر کرج پس از تهیه اسناد جعلی و وکالت‌نامه قلابی از صاحب اصلی ملک، زمین‌هایی را که قیمت آنها به سه میلیارد تومان می‌رسیده است با شیوه «کلید فروشی» به قیمت‌های نازل ۷۰ تا ۱۰۰میلیون تومان به فروش می‌رسانده‌اند. به گفته سردار زارعی، ۵ تن از ۶ عضو این باند به هویت‌های «داوود»، «ولی»، «ایرج»، «عباسعلی» و «مرتضی» از مجرمان سابقه‌دار بودند که به همراه یکی دیگر از متهمان به هویت «احمد» همگی دستگیر شدند. وی افزود: تصاویر اسناد املاک و وکالت‌نامه‌های محضری مکشوفه از اعضای این باند حاکی از آن است که این افراد در زمینه جعل نیز با متهمان سابقه‌دار همکاری داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، این پرونده مقارن ۳۰ آبان ماه سال جاری از شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه کرج به پلیس آگاهی ارجاع شده است و تاکنون ماموران نیروی انتظامی موفق شده‌اند، سه فقره از پرونده‌های بزرگ این باند را کشف کنند و به این ترتیب ارزش واقعی یکی از این املاک بالغ بر ۳میلیارد تومان بوده است.

دستگیری اوباش ورامین که در مجلس حنابندان اقدام به تیراندازی کرده بودند

فرمانده انتظامی استان تهران در ادامه تشریح مهمترین پرونده‌های ماه گذشته همچنین گفت: مقارن ساعت ۲۳:۳۰ هشتم آذر ماه سال جاری، تعدادی از اراذل و اوباش با ورود به مجلس حنابندان اقدام به تخریب اموال کرده و با تیراندازی و مجروح کردن فردی به هویت «احمد» از ناحیه پا، در حالی که صورت‌هایشان را پوشانده بودند و با قمه در میان میهمانان ایجاد وحشت کردند، از محل متواری شدند. سردار زارعی اضافه کرد: بدین‌ترتیب با در جریان قرار گرفتن پلیس، ماموران بلافاصله وارد عمل شده و با شناسایی افراد متعرض که از اشرار سابقه‌دار بوده و اقدام به باجگیری در محل می‌کردند، موفق شدند، در همان شب حادثه، دو تن از متهمان اصلی به هویت «محمود» و «احمد» را دستگیر کنند. به گفته وی، ۹ آذر ماه نیز سایر متهمان به هویت «اسماعیل»، «سعید»، «داوود»، «محمد» و «حسین» معروف به «عقرب» شناسایی و به جرم بر هم زدن نظم عمومی و ایجاد رعب و وحشت و تیراندازی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

دستگیری اعضای باند قاچاق اتباع افغانی با دریافت حدود ۳۰۰هزار تومان وجه نقد

فرمانده انتظامی استان تهران از دستگیری اعضای یک باند قاچاق انسان اتباع افغانی خبر داد و گفت: در پنجم آذرماه جاری به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت اعضای یک باند قاچاق غیرایرانی، ماموران بلافاصله وارد عمل شده و موفق شدند، دو تبعه افغانی به نا‌‌م‌های «سید محسن» و «نصرا...» را دستگیر کنند.

وی افزود: با آغاز تحقیقات از این دو متهم مشخص شد: این افراد با دریافت ۲۵۰ تا ۳۰۰هزار تومان وجه نقد، اتباع افغانی را به ایران قاچاق می‌کردند، به طوری که در آخرین اقدام مجرمانه‌شان، ۱۶ تن را از مرز زابل وارد کشور کردند. به گفته سردار زارعی، با دستگیری دو تن دیگر از اعضای این باند، تحقیقات پلیسی در خصوص دیگر اقدامات مجرمانه این باند ادامه دارد.

دستگیری ۴۰ تن از اعضای آموزش‌دهنده گلدکوئیست

رییس پلیس استان تهران با اشاره به اقدامات مؤثر نیروی انتظامی جهت شناسایی شبکه‌های هرمی فعال در این حوزه استحفاظی به دستگیری ۴۰ تن از مجریان آموزش گلدکوئیست اشاره کرد و افزود: ششم آذر ماه، پلیس با شناسایی یک واحد در آپارتمانی اداری واقع در چهارراه مصباح توانست ۲۸ تن از افرادی که جهت آموزش زیرمجموعه‌های شبکه‌های هرمی در محل حاضر شده بودند را به همراه جزوات آموزشی شناسایی و دستگیر کنند.

وی افزود: همچنین مقارن ۱۲ آذر ماه نیز یک باند ۱۲ نفره شامل ۷ مرد و ۵ زن حین آموزش زیرمجموعه خود در شبکه هرمی گلدکوئیست در رجایی‌شهر کرج شناسایی و در حالی دستگیر شدند که آلات و ادوات جرم ارتکابی‌ شامل سی‌دی‌های آموزشی نیز از آنها به دست آمد.

وقوع یکهزار و ۲۸۴ جرم و دستگیری ۸۰۴ تن طی ۴۵ روز

فرمانده انتظامی استان تهران در ادامه با بیان این که طی ۴۵ روز گذشته، یکهزار و ۲۸۴ فقره جرم در سطح این حوزه استحفاظی رخ داده است، اظهار کرد: ارتکاب سرقت بخش عمده جرایم استان در ۴۵ روز گذشته را تشکیل می‌داده است، به طوری که یکهزار و ۱۴۷ فقره سرقت طی این مدت رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۸درصد کاهش وقوع را نشان می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به ۱۰ فقره قتل وقوعی در این مدت، خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع ۱۶ فقره قتل در زمان مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۳۸درصدی وقوع قتل طی ۴۵ روز گذشته بوده‌ایم.

سردار زارعی در تشریح وضعیت وقوع جرم در استان تهران اعلام کرد: در مقایسه جرایم ۴۵ روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۲۰درصدی سرقت منزل، ۱۶درصدی سرقت مغازه و همچنین ۹درصدی سرقت موتورسیکلت بوده‌ایم.

به گفته وی، در این مدت تنها سرقت خودرو با ۲۶درصد و جرایم به عنف با ۶درصد افزایش و سایر جرایم همچون جیب‌بری با ۵۶درصد کاهش، کیف‌قاپی با ۱۷درصد کاهش و سرقت لوازم داخل خودرو با ۳۵درصد کاهش روبه‌رو بوده است. سردار زارعی همچنین با اشاره به دستگیری ۸۰۴ تن از متهمان طی ۴۵ روز گذشته، اضافه کرد: طی این مدت میزان کشفیات نسبت به ماه گذشته، ۳۱درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان تهران در ادامه از کاهش ۲۷درصدی نزاع‌های جمعی و ۵درصدی نزاع فردی خبر داد و گفت: در این مدت سه هزار و ۵۴۷ فقره نزاع فردی و ۲۲ فقره نزاع جمعی در شهرستان‌های استان تهران به وقوع پیوست.

سردار زارعی همچنین در تشریح عملکرد ماموران اطلاعات نیروی انتظامی استان تهران به دستگیری ۷۶ تن از اراذل و اوباش اشاره کرد و بیان داشت: در این مدت ماموران موفق شدند، ۲۵هزار بطر و لیتر مشروبات الکلی، ۶هزار دستگاه تجهیزات ماهواره و ۶۰هزار عدد اقلام ضد فرهنگی از جمله سی‌دی‌های مبتذل را کشف و ضبط کنند. به گفته وی، طی ۴۵ روز گذشته، تعداد ۳۷ قبضه سلاح غیرمجاز نیز از متهمان دستگیر شده توسط ماموران اطلاعات نیروی انتظامی استان تهران به دست آمده است.

کشف بیش از ۶هزار کیلو مواد مخدر و افزایش ۱۰۳درصدی کشفیات در استان تهران

فرمانده انتظامی استان تهران با ابراز رضایت از این که از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۶ تن مواد مخدر در این استان کشف شده است، از افزایش کشفیات مواد مخدر خبر داد و به بررسی عملکرد ماموران مبارزه با مواد مخدر این استان طی ۴۵ روز گذشته پرداخت. وی افزود: در این مدت یکهزار و ۵۱۵ کیلو مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴۰۰ کیلو رشد روبه‌رو بوده است. سردار زارعی با بیان این که بیشترین کشف مواد مکشوفه مربوط به کشف یکهزار و ۴۰۰ کیلو تریاک بوده است، اظهار کرد: طی ۴۵ روز گذشته، ۸۰ کیلو حشیش و ۶ کیلو هروئین نیز کشف شده است. رییس پلیس استان تهران در تشریح دستگیری متهمان مربوط به پرونده‌های مواد مخدر نیز اذعان کرد: دستگیری ۶۸ قاچاقچی، ۳۵۹ تن توزیع‌کننده، ۳۳ تن نگهدارنده، ۶ تن حمل‌کننده، ۷۲ تبعه غیرایرانی و سه هزار و ۲۴ معتاد حاصل اقدامات ماموران نیروی انتظامی جهت مبارزه با مواد مخدر در استان تهران بوده است. به گفته وی، از متهمان دستگیر شده، ۲۴ دستگاه خودرو، ۹ دستگاه موتورسیکلت و دو قبضه سلاح نیز کشف و ضبط شد.