آفساید و به آهستگی در جشنواره خیخون اسپانیا

در مراسم پایانی چهل و چهارمین دوره جشنواره فیلم «خیخون» اسپانیا، مازیار میری جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم «به‌آهستگی» دریافت کرد.

به گزارش «ایسنا»، در این مراسم که شب گذشته در «خیخون» اسپانیا برگزار شد، محمدرضا فروتن بازیگر فیلم به نمایندگی از مازیار میری این جایزه را دریافت کرد. در این دوره از جشنواره از سینمای ایران فیلم «آفساید» و «به‌آهستگی» به نمایش درآمد. به گزارش ایسنا، پیش از این «به‌آهستگی» جایزه بزرگ جشنواره فیلم فرایبورگ را کسب کرد. جشنواره فیلم‌های آیینی صبا در مازندران آغاز شد

جشنواره فیلم کوتاه آیینی- دینی «صبا» در مازندران از روز پنج‌شنبه در ساری آغاز شد.

«مجید قربانی آهودشتی» مدیر اجرایی این جشنواره گفت: ۱۴۵فیلم به دفتر این جشنواره ارسال شد که هیات داوران ۲۲فیلم را برای بخش مسابقه و پنج فیلم را برای بخش جنبی برگزیدند.

«قربانی» افزود: در این جشنواره استانی از «حسین قناعت» فیلمساز مازندرانی نیز تجلیل شد.

وی اظهارداشت: نشست‌های نقد و بررسی و دعوت از فیلمسازان برجسته کشور نیز بخشی از این جشنواره بود. «قربانی» احیای فرهنگ بومی و توجه به باورها و ارزش‌های مذهبی را از جمله مهم‌ترین اهداف برپایی این جشنواره برشمرد.

جشنواره آیینی دینی «صبا» توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و آموزشگاه سینمایی «نگرفیلم» و در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی به مدت دو روز برگزار شد.

گرامیداشت اقبال لاهوری در تهران

فردا یکصد و سی‌امین سالروز تولد علامه اقبال لاهوری در موسسه پژوهشی میراث مکتوب گرامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، موسسه پژوهشی میراث مکتوب، به مناسبت یکصد و سی‌امین سال روز ولادت علامه اقبال لاهوری و هشتصدمین سال تولد مولانا و به بهانه انتشار کتاب «ماهتاب شرق» نشستی تخصصی در این خصوص برگزار می شود. در این نشست حسین فراقی، سهیلا صلاحی‌مقدم، کریم زمانی و محمدحسین ساکت سخنرانی می‌کنند.

این نشست ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۱۳ آذر در محل موسسه واقع در خیابان انقلاب، بین ابوریحان و دانشگاه، ساختمان فروردین طبقه دوم برگزار می‌شود.

مجوز نمایش عمومی دو فیلم سینمایی صادر شد

شورای صدور پروانه نمایش فیلم‌های ۳۵میلیمتری، مجوز نمایش دو فیلم سینمایی را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور سینمایی، فیلم‌های «صبحی دیگر» به کارگردانی ناصر رفاهی و تهیه‌کنندگی داود رشیدی و «ستاره‌های سربی» به کارگردانی مهدی ودادی و تهیه کنندگی موسسه فرهنگی و سینمایی دیده پایا مجوز نمایش دریافت کردند.

افزایش ظرفیت نمایشی فیلم با تولید سالانه بیش از ۸۰اثر سینمایی در دستور کار مدیریت سینمایی کشور قرار گرفته است.

کنسرت داوود آزاد در تالار اندیشه حوزه هنری

کنسرت موسیقی عرفانی داوود آزاد ساعت ۱۹ روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۷ و ۱۸‌آذر در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش واحد خبر حوزه هنری، آزاد در این کنسرت اشعاری از مولانا، عطار و شمس مغربی را در دستگاه‌های مختلف موسیقی ایرانی مرکب‌خوانی و مرکب‌نوازی خواهد کرد.

در این کنسرت، آواز «آزاد» و نوای تار او را یک نوازنده دف و یک نوازنده کمانچه همراهی خواهند کرد.

نواختن و خواندن در ریتم‌های لنگ و بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی همزمان در این ریتم‌ها از جمله ویژگی‌هایی است که به آزاد منحصر دانسته‌اند.