نقاشی‌های موسس پینک‌فلوید حراج شد

۱۰ تابلو نقاشی از سید بارت، یکی از موسسان گروه موسیقی پینک فلوید، در یک حراجی در کمبریج به قیمت بیش از ۵۵هزار پوند به فروش رسید. بعد از مرگ بارت، در ژوئیه گذشته وسایل خانه او به حراج گذاشته شد که تابلوها نیز در میان آنها بود. در مجموع ۷۷ قلم از لوازم بارت به مبلغ ۱۱۹ هزار پوند فروخته شد، از جمله یک چهارپایه با تزئین خود او، مجموعه‌ای از کتاب‌های مرجع هنری، یک نقاشی آبستره و دو دوچرخه هر یک به قیمت ۱۰ هزار پوند. خانواده بارت می‌گویند بخشی از این پول صرف «تحول آموزشی» در دنیای هنر می‌شود.

سید بارت ژانویه ۱۹۴۶ در کمبریج انگلستان به دنیا آمد. در ۱۹۶۵ به گروهی به نام The Tea Set پیوست که راجر واترز و نیک میسن عضو آن بودند. مدتی بعد به پیشنهاد بارت، نام گروه به «پینک فلوید ساوند» تغییر یافت که تلفیقی از نام دو موزیسین سبک بلوز،

پینک آندرسن و فلوید کانسیل بود.مدتی بعد واژه «ساوند» نیز حذف شد و گروه با نام پینک فلوید به کار خود ادامه داد. رفتار غیرقابل پیش‌بینی بارت باعث شد به تدریج باقی اعضای گروه به فکر جانشین او بیفتند. اواخر ۱۹۶۷ دیوید گیلمور به عنوان گیتاریست به پینک فلوید پیوست و یک سال بعد بارت از آنها جدا شد. بارت ژوئیه گذشته بر اثر سرطان لوزالمعده در ۶۰ سالگی درگذشت.