نگاه سوم- مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر رضوی با حضور صفارهرندی،‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قالیباف، شهردار تهران جمعه شب در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم که به کارگردانی محمد رحمانیان و اجرای حسین پاکدل برگزار شد، مجید سرسنگی، به عنوان دبیر چهارمین جشنواره تئاتر رضوی گزارشی مشروح از برگزاری این دوره از جشنواره به حاضران ارائه کرد.

در ادامه مراسم پایانی جشنواره تئاتر رضوی، دکتر محمدباقر قالیباف، یکی از ویژگی‌های این جشنواره را حضور هنرمندان پیشکسوت در کنار جوانان دانست و گفت: برای اداره تهران به تک‌تک هنرمندان و کار هنری آنها نیاز داریم. در مدت حضور در شهرداری تهران فهمیدم بسیاری از هنرمندان بزرگ سینمای ما کار خود را از تئاتر آغاز کرده‌اند. بنابراین هنر تئاتر بر دیگر هنرها تاثیر می‌گذارد، اما در بخش سخت‌افزاری و امکانات مشکلات فراوانی دارد.

دکتر قالیباف، با اشاره به مشکلات فراوان تئاتر در ایران درباره ساختمان مجموعه فرهنگی تجاری مجاور تئاتر شهر هم گفت: برنامه‌ریزی برای ساخت‌و‌ساز این ساختمان پیش از مسوولیت من انجام شده و امیدوارم با همکاری وزارت ارشاد و شهرداری تهران، ساخت این ساختمان به گونه‌ای پیش برود که هنرمندان تئاتر نگرانی خاصی نداشته باشند.

در بخش‌هایی از مراسم پنج قطعه نمایشی با حضور هنرمندانی چون مهتاب نصیرپور، علی عمرانی، حبیب رضایی، سیما تیرانداز و افشین ‌هاشمی اجرا شد. در ادامه با حضور وزیر ارشاد، شهردار تهران، مدیر‌کل هنرهای نمایشی، دبیر جشنواره، از کلیه هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره در بخش اجرای صحنه‌ای، تولید متون نمایشی و پژوهش تقدیر شد.محمدحسین صفار هرندی، هم بعد از بخش تقدیر در سخنان کوتاهی گفت: بخت بزرگ فرهنگ و هنر مملکت ما آموزه‌ها و علایق مذهبی است. بزرگ‌ترین رنج هنرمندان تئاتر کمبود تماشاگر است و راه‌حل این مشکل ارتباط نزدیک‌تر هنرمندان و مردم است که می‌توان جشنواره تئاتر رضوی را آغازی خوب برای این ارتباط دانست. روح دین و مذهب باید در تمام هنرها جاری باشد.