گروه حوادث- یک کیف‌قاپ سرشناس که هدایت گروهی از سارقان حرفه‌ای را برعهده داشت، در زمان آزادی موقت از زندان به خاطر کیف‌قاپی بازداشت شد. این مرد معروف به عشقی، سه سال پیش در عملیات ویژه پلیسی بازداشت شد و به خاطر گستردگی اقدامات تبهکارانه‌اش تا یک قدمی اتهام مفسدفی‌الارضی نیز پیش رفت.

ساعت ۲۰ روز ۳۰ آبان‌ماه سال‌جاری، یک مامور گشت در میدان ونک وقتی عشقی را سوار بر موتورسیکلتی دید با شناختن وی به جوان موتورسوار دستور ایست داد و آنان را تحت بازرسی گرفت.

در حالی که عشقی و همدستش ادعای بی‌گناهی می‌کردند، ماموران در بازرسی بدنی یک شاه‌کلید، یک درفش نوک‌تیز برای باز کردن در خودرو‌ها، شمع خرد شده برای شکستن شیشه خودرو‌ها و دو عدد نبشی سه گوش برای پنچر کردن خودرو‌ها به دست آوردند.

وقتی کیف‌قاپ سرشناس و نوچه‌اش باز ادعا کردند که هیچ نیتی برای استفاده از این ابزار برای سرقت یا کیف‌قاپی نداشته‌اند، ماموران کیف‌زنانه‌ای را از زیرلباس‌های آنان بیرون کشیدند که نشان می‌داد زن جوان آخرین طعمه آن شب بوده است.

«عشقی» و دستیارش ابتدا در اختیار کلانتری ۱۰۳ گاندی قرار گرفتند، سپس ماموران آگاهی با دستور بازپرس توکلی از شعبه پنجم دادسرای امورجنایی تهران دست به تجسس‌های ویژه‌ای زدند.

عشقی که تحقیقات نشان می‌دهد با توجه به اتهامات سنگینش در راه‌اندازی یکی از سازمان‌یافته‌ترین شبکه‌های بین‌المللی کیف‌قاپی بایستی در زندان دوران محکومیت خود را سپری می‌کرد، در بازجویی‌ها گفت: از سه سال پیش که دستگیر شدم به زندان رفتم تا اینکه از ۵ ماه پیش با سپردن وثیقه آزاد هستم، حدود ۱۵ روز پیش در شعبه ۱۱۵۸دادگاهی شدم و از زمان آزادی هیچ کیف‌قاپی‌ای نکرده‌ام.

بنابرگزارش خبرنگار ما، عشقی، در حالی خود را بی‌گناه نشان می‌دهد که مدارک نه تنها نشان می‌دهد وی سوار بر موتورسیکلت کیف‌قاپی می‌کرد، بلکه اتهام سرقت ۴۰سکه طلا در جوادیه تهران نیز در پرونده‌اش به چشم می‌خورد.