دزدان سریالی 12 فیوج بودند

گروه حوادث- ۱۲ فیوج به خاطر دزدی و مالخری در چندین سرقت خانه و خودرو توسط پلیس کرج بازداشت شدند. سرهنگ مجید بزمون، فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: از یک ماه گذشته، با وقوع سرقت‌های متعدد منازل در سطح کرج و رجایی‌شهر، تیمی از کارآگاهان پلیس مسوولیت رسیدگی به این پرونده را بر عهده گرفته و بدین ترتیب در تحقیقات گسترده مشخص شد که سرقت‌های رخ داده از سوی افراد حرفه‌ای و به طور سریالی در نقاط مختلف کرج انجام شده است.

وی افزود: بدین ترتیب کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت آگاهی کرج به دنبال بررسی شیوه ارتکاب سرقت‌ها، تعدادی از افراد سابقه‌دار را تحت مراقبت و کنترل نامحسوس قرار دادند، به طوری که پس از چهار شبانه‌روز پیگیری، سرانجام مقارن بعد از ظهر روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه، یکی از محل‌های اختفای سارقان را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی، در یک عملیات غافلگیرانه اعضای اصلی باند که همگی از طایفه فیوج بودند را دستگیر کردند.

به گفته رییس پلیس کرج، با آغاز تحقیقات فنی و پلیسی، متهمان که در ابتدا منکر هر گونه ارتکاب جرم بودند، به ارتکاب بیش از۱۵۰ فقره سرقت شامل ۳۰ فقره سرقت منزل، ۱۵ فقره کیف‌قاپی، ۱۲ فقره سرقت خودرو و ۱۲۰ فقره سرقت لوازم خودرو اعتراف کردند.

ماموران با شناسایی محل اختفای اموال مسروقه، تعداد قابل توجهی لوازم صوتی و تصویری، لوازم برقی آشپزخانه، فرش، تراول‌چک و طلاهای مسروقه به ارزش ریالی ۵۰ میلیون تومان را کشف و توقیف کردند.

سرهنگ بزمون ادامه داد: یکی از شیوه‌های متهمان برای سرقت منازل حاکی از آن بود که این افراد پس از سرقت خودروها، با تعویض پلاک برای شناسایی نشدن خودرو از وسایط نقلیه در ارتکاب سرقت منازل استفاده می‌کردند و پس از چندی نیز تعداد ۱۲ خودرو را به مالخرها فروخته‌اند که از این تعداد پلیس موفق به شناسایی سه دستگاه خودروی مسروقه و دستگیری مالخر شد. فرمانده انتظامی شهرستان کرج با اشاره به دستگیری ۱۲تن از سارقان و مالخرهای مرتبط با این پرونده، به ایسنا گفت: اصلی‌ترین محل‌های ارتکاب سرقت، فاز ۴ مهرشهر، بلوار انقلاب، رجایی‌شهر، کوی کارمندان جنوبی کیانمهر کرج، نظرآباد، هشتگرد و در برخی موارد نیز، محل ارتکاب سرقت تهران بوده است. سرهنگ بزمون در پایان گفت: تمامی متهمان که از طایفه فیوج هستند با تعیین قرار از سوی مرجع قضایی روانه زندان شدند.