دستگیری جاعلان 500میلیون ریال چک در کرمان

گروه حوادث- با تلاش گسترده ماموران دایره چهارم اداره آگاهی شهرستان کرمان، متهمان جعل ۵۰میلیون تومان چک مسافرتی و جاری بانک‌های کرمان به دام افتادند. سرهنگ علی‌ قاضی‌زاده، معاون آگاهی استان کرمان در تشریح این پرونده گفت: اعضای این باند از ابتدای امسال با جعل چک‌های مسافرتی و جاری بانک‌های مختلف کرمان و بم اقدام به خرید تعداد زیادی دام، لوازم صوتی و اجناس دیگر کرده بودند. وی اضافه کرد: اعضای این باند با شگرد خاصی، بیشتر افراد بی‌سواد مناطق اطراف کرمان را برای انجام اعمال شوم خود انتخاب می‌کردند.اما شکایت مردی که در مقابل فروش یک دستگاه ضبط‌صوت چک تقلبی دریافت کرده بود، راه برملا شدن فعالیت این باند را هموار کرد. این مرد در زمان فروش ضبط صوت، به خریداران مشکوک می‌شود و شماره سریال روی شیشه پراید را یادداشت می‌کند.

ماموران دایره چهارم اداره آگاهی شهر کرمان هم با ردیابی خودرو و شناسایی خریداران آن به نتایج خوبی دست پیدا می‌کنند و پس از ۲روز کمین در نزدیکی منزل شناسایی شده، در یک عملیات غافلگیرانه هر ۶ عضو این باند را دستگیر می‌کنند و برای ادامه تحقیقات به اداره آگاهی منتقل می‌کنند.

با انجام تحقیقات بیشتر مشخص شد، یکی از متهمان به نام «محمدحسین.ص» کار طراحی و ریاست باند را بر عهده داشته و پیش از این به خاطر پرونده حمل بیش از ۷۰۰کیلو موادمخدر در زندان به سر می‌برده است. این متهم با استفاده از فرصت زندان با کار، این باند را تشکیل می‌دهد تا بتواند از راه درآمد‌های آن جریمه پرونده پیشین خود را پرداخت کند.

از زمان دستگیری این باند در روز‌های گذشته بیش از ۷۰ شکایت مردمی از متهمان صورت گرفته است.

در همین حال، معاون آگاهی استان کرمان از مردم خواست در صورت انجام معامله و دریافت چک‌ تقلبی به دایره چهارم اداره آگاهی شهرستان کرمان مراجعه کنند.