نسخه‌های تجاری ویندوز ویستا و آفیس 2007 منتشر شدند

با وجود آنکه هنوز موعد فروش ویندوز ویستا به‌صورت خرده‌فروشی (Retail) فرا نرسیده است، اما ویندوز ویستا به‌صورت تجاری منتشر شده است. با وجود آنکه مایکروسافت معتقد است ارائه ویندوز ویستا به دلیل برخورداری از سیستم‌های امنیتی پیشرفته، سیستم بازیابی و حفاظت اطلاعات و محیط ظاهری بسیار جذاب، گامی بزرگ است و حتی امکانات افزوده‌شده به آنرا با ارائه ویندوز ۹۵ پس از مدت‌ها استفاده از ویندوز ۱/۳ برای کاربران مقایسه می‌کند. بسیاری از کارشناسان معتقدند ویندوز ویستا بیشتر یک «پیشرفت» در زمینه سیستم عامل‌ها است تا یک «انقلاب».

با تمام این موارد اکنون بسیاری از مشتریان مایکروسافت علاقه‌مند به تجربه ویندوز جدیدی هستند که گفته می‌شود نسبت به ویندوز XP تغییراتی بنیادی داشته است.

در نخستین ماه‌های سال‌جاری میلادی «بیل گیتس» ابراز امیدواری کرده بود که با ارائه ویندوز ویستا، استقبالی حتی بیشتر از ویندوز ۹۵ در اولین روزهای معرفی، صورت بگیرد.

برای به واقعیت پیوستن این امر لازم است که تا ماه ژانویه یعنی زمانی که ویندوز ویستا برای خرید به بازار روانه می‌شود در انتظار بمانیم. اما انتشار رسمی ویندوز ویستا، بسته نرم‌افزاری آفیس ۲۰۰۷ و نرم افزار Microsoft Exchange Server به‌صورت تجاری که همزمان انجام گرفت، نیز به‌خوبی می‌تواند رفتار کلی کاربران را به نمایش بگذارد.