وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان نشستی حدود یک ساعته با خبرنگاران رسانه‌های مختلف که به عملکرد یک ساله این وزارت اختصاص یافت، برای نخستین بار به سوال‌های خبرنگاران پاسخ نداد. به گزارش خبرنگار حوزه ارتباطات «ایرنا»، روابط عمومی این وزارتخانه خبرنگاران را به‌عنوان مصاحبه مطبوعاتی وزیر به این جلسه دعوت کرده بود ولی دکتر «محمد سلیمانی» در پایان گفت که باید به جلسه اپراتور سوم تلفن‌همراه برود، بنابر این وقت گفت‌وگو ندارد.

سلیمانی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا که «چرا به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ نمی‌دهید»، گفت: گزارشی را که به شما داده شده است، مطالعه کنید و من حدود ۱۰روز دیگر در یک جلسه مطبوعاتی به سوال‌ها پاسخ خواهم داد.

یکی از خبرنگاران نیز خطاب به وزیر ارتباطات گفت: شما می‌توانستید این گزارش چند صفحه‌ای را برای رسانه‌ها نمابر کنید و نیازی به برگزاری جلسه‌ای به عنوان مصاحبه مطبوعاتی نبود.

«محمود هراتیان نژادی» مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز در پاسخ به پرسش خبرنگاران که از او پرسیدند «چرا در این جلسه که به عنوان مصاحبه مطبوعاتی برگزار شده، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داده نشده است»، گفت: هماهنگ‌کننده برنامه من بودم و با توجه به شروع شدن جلسه بعدی وزیر و آمدن میهمانان وی، پرسش و پاسخ خبرنگاران به نشستی در کمتر از ۱۰روز دیگر، موکول می‌شود.

وی همچنین به خبرنگاران گفت که می‌توانند برای مصاحبه با وزیر، وقت بگیرند و وی در ظرف ۲۴ساعت، امکان گفت‌وگوی آنها را با وزیر فراهم خواهد کرد.

این نخستین باری بود که وزیر ارتباطات، در پایان یک برنامه خود حتی در مقابل دوربین‌های شبکه‌های مختلف صدا و سیما هم برای گفت‌وگو حاضر نشد.

خبرنگاران قرار بود در این جلسه از وزیر ارتباطات درباره جلسه‌اش با اعضای کمیسیون صنایع و معادن پرسش کنند.

سلیمانی، هفته گذشته در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حاضر شد تا به سوال‌های شش نماینده پاسخ گوید ولی چون هیچ یک از نمایندگان پرسش‌کننده از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند، این سوال‌ها به صحن علنی فرستاده شد.