بهزاد فراهانی در تالار اصلی تئاترشهر

نگاه سوم- بهزاد فراهانی به زودی نمایش «دنیای دیوانه‌دیوانه‌دیوانه» را در تالار اصلی تئاترشهر به صحنه خواهد برد. شقایق فراهانی، فهیمه رحیم‌نیا و بهزاد فراهانی از بازیگران این نمایش هستند. گلشیفته فراهانی مشاور پدرش است و آذرخش فراهانی به جز این که موسیقی این اثر را همراهی می‌کند، نقش‌های دیوارکوب (پوستر) نمایش را نیز طراحی کرده است.

در این راه، خانواده فراهانی با یاران همیشگی خود در گروه «کوچ» همراه هستند. گروه کوچ در آغاز دهه ۵۰ در بیسیم نجف‌آباد و میدان شوش شکل گرفت و با نمایش کوچ نوشته و کار بهزاد فراهانی وارد میدان حرفه‌ای تئاتر شد.

گروه کوچ از آن زمان، همواره تاثیر روشنی بر جریان تئاتر اجتماعی ایران داشته است. از جمله نمایش‌هایی که فرهانی همراه با گروه کوچ بر صحنه برده است، می‌توان به «کوچ»، «‌پتک»، «شب در حلبی‌آباد»، «عروس»، «معدن»، «مریم و مردآویج» و «گل و قداره» اشاره کرد. آخرین اثر این گروه «مفتش» بود که تنها، فرصت یک نوبت نمایش را در جشنواره بیست‌وسوم فجر پیدا کرد و تاکنون امکان نمایش عمومی نیافته است.

فراهانی در نمایش «دنیای دیوانه‌دیوانه‌دیوانه»، همچنان به دلبستگی‌های پیشین خود به تئاتر ملی و روابط اجتماعی وفادار مانده است. ضمن آن که این بار رویکرد و نگاه تازه‌ای به عناصر نمایش ایرانی دارد. با این همه به نظر می‌رسد که فراهانی و گروه کوچ با این نمایش، عرصه متفاوتی را در میان آثار و فعالیت‌های خود گشوده‌اند. همچون گذشته، نمایشنامه‌« دنیای دیوانه‌دیوانه‌دیوانه» را خود بهزاد فراهانی نوشته است. به جز خانواده فراهانی، ‌مرتضی مسجدجامعی، نقی سیف‌جمالی، سیاوش چراغی‌پور و ابوالفضل شاه‌کرم، نقش‌های دیگر این نمایش را بازی می‌کنند. از دیگر عوامل نمایش می‌توان به دستیاران فخری سلیمی و رسول نوروزی و طراحان پوستر و بروشور اردشیر رستمی، جواد آتش‌یاری و آذرخش فراهانی اشاره کرد. موسیقی نمایش را حیدر ساجدی، آذرخش فراهانی، آیدا نصرت و مزدا مرادی بر عهده دارند و کارهای افکتیو را مرشاد آذرنیا به عهده دارد.